شناسه خبر:73886
1402/7/3 14:18:04

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: پایان شهریور که دولتی‌ها برای پرداخت پول گندمکاران گفته بودند، رسید و مطالبات کشاورزان پرداخت نشد در حالی‌که بر اساس قانون دولت موظف است 24 ساعت پس از تحویل گندم پول کشاورز را بپردازد.

عطااله هاشمی در برنامه شبکه سیما با بیان اینکه هنوز پول گندمکاران پرداخت نشده است، گفت:‌ 48 هزار میلیارد تومان پولی را که گفته بودند تا پایان شهریور پرداخت می‌شود را هنوز پرداخت نکرده‌اند.

وی افزود: کلا 155 هزار میلیارد تومان باید به کشاورزان گندمکار بپردازند که 110 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و تکلیف بقیه بدهی هنوز مشخص نیست.

وی افزود: این در حالی است که برخی از گندمکاران پنج ماه پیش گندم خود را به سیلوهای دولتی تحویل داده‌اند و در برخی استان‌ها هم پول گندم به‌صورت علی‌الحساب پرداخت شده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود:‌ بر اساس تبصره دو قانون شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی و سازمان مرکزی تعاون روستایی موظفند نهایتا 24 ساعت پس از تحویل گندم، پول کشاورزان را بپردازند.

هاشمی ادامه داد: در تبصره سه این قانون هم تأکید شده که در صورت دیرکرد در پرداخت، باید پول کشاورز به همراه سود بر پایه بلند مدت محاسبه و پرداخت شود.

ویبا بیان اینکه عدم پرداخت به هنگام پول گندمکاران باعث دلسردی آن‌ها شده، گفت: کشاورزان امسال در بدترین شرایط آب و هوایی و وضعیت اقتصادی این افتخار ملی را خلق کردند که وظیفه دولت بود حداقل پول آن‌ها را به‌موقع پرداخت کند.

 

شناسه خبر 73886