کد خبر : 74710
تاریخ : 1402/7/24
گروه خبری : زیست بوم

نذر طبیعت خیر تویسرکانی برای وحوش خانگرمز

رضا گوهری‌رفعت روز گذشته با اشاره به پویش «نذر طبیعت» و روند افزایشی مشارکت در آن، اظهار کرد: در همین راستا یک طبیعت‌دوست به‌نام قلخانی از روستای چاشتخوره تویسرکان به‌منظور تعلیف حیات وحش منطقه حفاظت‌شده خانگرمز در فصل سرما، اقدام به نذر طبیعت کرده و این نذر را به محیط‌بانان منطقه رساند.

وی افزود: در پویش «نذر طبیعت» دوست‌داران محیط‌زیست جهت ساخت آبشخور و تأمین علوفه برای حیات‌ وحش در مناطق درگیر خشک‌سالی، تأمین دارو و تجهیزات دامپزشکی و درخت‌کاری و بوته‌کاری، کمک می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تویسرکان یادآور شد: بسیاری از ایرانیان اعتقاد دارند حمایت از حیوانات مثل آب و غذا دادن به آن‌ها اثرات ایجابی در زندگی آنان دارد و حتی از قدیم بر سر مزار رفتگان خود کاسه آب و دانه برای پرندگان قرار می‌دادند تا پرندگان از آن‌ها بخورند و بیاشامند و روح رفتگان شاد شود.

وی با بیان اینکه پویش نذر طبیعت به شکل یک فرهنگ فراگیر در تمام نقاط کشور تبدیل شده است، اضافه کرد: منطقه حفاظت‌شده خانگرمز با وسعت هشت هزار و 828 هکتار در فاصله 30 کیلومتری غرب شهر تویسرکان قرار گرفته و زیستگاه 213 گونه گیاهی و 26 گونه پستاندار، 61 گونه پرنده، 14 گونه خزنده و دو گونه دوزیست است.

 

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/74710