شناسه خبر:74710
1402/7/24 13:40:58

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تویسرکان از اقدام یک خیر نیک‌اندیش در اهدای 20 بسته یونجه در راستای نذر طبیعت به منطقه حفاظت‌شده خانگرمز خبر داد.

رضا گوهری‌رفعت روز گذشته با اشاره به پویش «نذر طبیعت» و روند افزایشی مشارکت در آن، اظهار کرد: در همین راستا یک طبیعت‌دوست به‌نام قلخانی از روستای چاشتخوره تویسرکان به‌منظور تعلیف حیات وحش منطقه حفاظت‌شده خانگرمز در فصل سرما، اقدام به نذر طبیعت کرده و این نذر را به محیط‌بانان منطقه رساند.

وی افزود: در پویش «نذر طبیعت» دوست‌داران محیط‌زیست جهت ساخت آبشخور و تأمین علوفه برای حیات‌ وحش در مناطق درگیر خشک‌سالی، تأمین دارو و تجهیزات دامپزشکی و درخت‌کاری و بوته‌کاری، کمک می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تویسرکان یادآور شد: بسیاری از ایرانیان اعتقاد دارند حمایت از حیوانات مثل آب و غذا دادن به آن‌ها اثرات ایجابی در زندگی آنان دارد و حتی از قدیم بر سر مزار رفتگان خود کاسه آب و دانه برای پرندگان قرار می‌دادند تا پرندگان از آن‌ها بخورند و بیاشامند و روح رفتگان شاد شود.

وی با بیان اینکه پویش نذر طبیعت به شکل یک فرهنگ فراگیر در تمام نقاط کشور تبدیل شده است، اضافه کرد: منطقه حفاظت‌شده خانگرمز با وسعت هشت هزار و 828 هکتار در فاصله 30 کیلومتری غرب شهر تویسرکان قرار گرفته و زیستگاه 213 گونه گیاهی و 26 گونه پستاندار، 61 گونه پرنده، 14 گونه خزنده و دو گونه دوزیست است.

 

شناسه خبر 74710