کد خبر : 74981
تاریخ : 1402/8/1
گروه خبری : جامعه

حمایت از عشایر کرمانشاه با طرح تولید قراردادی گوشت قرمز

علی‌جعفر رضایی در جمع خبرنگاران با معرفی عشایر استان در قالب 14 ایل و یک طایفه مستقل با جمعیتی حدود 76 هزار نفر، اظهار کرد: این تعداد جمعیت در قالب 13 هزار و 800 خانوار در سطح استان پراکنده هستند.
 
وی با بیان اینکه عشایر استان یک‌ میلیون و 400 هزار رأس دام در اختیار دارند، ادامه داد: جامعه عشایری جامعه‌ای مولد و تلاش‌گر هستند که با کمترین امکانات بیشترین بازدهی را دارند.
 
مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کرمانشاه به‌لحاظ جمعیتی نسبت به عشایر کشور در رتبه هفتم و ازنظر تعداد دام‌های در اختیار، در رتبه چهارم قرار دارد.
 
وی یادآور شد: در سنوات گذشته عشایر دام‌های خود را به‌علت خشک‌سالی‌های پی‌درپی با توجه به حذف ارز ترجیحی و بالا بودن قیمت نهادهای دامی، می‌‌فروختند که با برنامه‌ریزی و سیاستی که سازمان امور عشایری کشور و وزرات جهاد کشاورزی در عرضه نهاده دامی به قیمت مصوب پیاده کرد، قیمت دام بالا رفت.
 
رضایی با اشاره به طرح تولید قراردادی گوشت قرمز عشایر، گفت: این طرح از طریق وزارت جهاد کشاورزی به سازمان امور عشایری کشور ابلاغ شده تا با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان و شرکت پشتیبانی امور دام نهاده‌های دامی را به‌صورت مدت‌دار در اختیار عشایر برای دام‌های پرواری قرار دهند.
 
وی مدت زمان دوره پرواربندی هر بره را چهار ماه اعلام کرد و افزود: در این مدت ماهانه 180 کیلو جو به قیمت هر کیلو 10 هزار و 300 تومان در اختیار عشایر قرار می‌گیرد؛ بعد از پایان دوره پرواربندی به نسبت نهاده‌هایی که تحویل گرفته‌اند، لاشه دام به نرخ روز تحویل شرکت پشتیبانی امور دام می‌دهند و یا پول نهاده‌های دریافتی را پرداخت می‌کنند.
 
وی در پایان تصریح کرد: انتظار داریم عشایر کوچ‌رو بیشتر از این طرح استقبال کنند.
 
 
 
 
  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/74981