کد خبر : 76227
تاریخ : 1402/9/2
گروه خبری : تعاون و اشتغال

مهارت‌آموزی در فامنین مطابق با بوم شهرستان انجام شود

سیدروح‌الله حسینی ظهر روز گذشته در شورای مهارت شهرستان با تأکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در مهارت‌‌آموزی، اظهار کرد: مهارت‌آموزی در ارتقای سطح فرهنگ و آرامش در جامعه می‌تواند مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که مهارت لازم برای کسب‌وکار نداشته باشد موفق نیست، ادامه داد: یکی از زمینه‌های تحقق شعار سال می‌تواند مهارت‌آموزی باشد و در این زمینه باید بافت و بوم شهرستان مد نظر قرار گیرد.

فرماندار فامنین با بیان اینکه اگر چشم‌انداز و هدف مشخص نداشته باشیم موفق نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: امسال در شهرستان «نهضت آموزش» نام‌گذاری شده و عملکرد فنی و حرفه‌ای بیانگر عزم اداره شهرستان در رسیدن به اهداف مورد نظر در حوزه آموزش است.

وی تصریح کرد: باید ضمن ارزیابی و آسیب‌شناسی از آموزش‌ها، آینده‌نگری داشته باشیم؛ زیرا دامداری و کشاورزی نمی‌تواند در آینده شغلی شهرستان به‌واسطه کمبود آب نقش داشته باشد.

حسینی با طرح این سؤال که آیا زمینه لازم را برای اشتغال جوانان در ناحیه صنعتی و پتروشیمی ابن‌سینا و منطقه ویژه اقتصادی ایجاد کرده‌ایم و آیا افق دوردست در برنامه‌های فنی و حرفه‌ای دیده شده است؟ تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان در آموزش کارآموزان با تعامل بین ادارات صورت گیرد.

وی اظهار کرد: باید ارائه خدمات و اقدامات در فنی و حرفه‌ای و همچنین ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای به مردم بازگو شود.

فرماندار فامنین خاطرنشان کرد: امسال فنی و حرفه‌ای شهرستان فامنین در حوزه آموزش رتبه نخست را در سطح استان کسب کرده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان نیز گفت: بهترین عملکرد آموزش فنی ‌و حرفه‌ای طی چهار ماه اخیر در شهرستان‌های استان مربوط به رئیس فنی و حرفه‌ای فامنین است.

فاطمه آروانه افزود: برنامه‌ریزی‌ آموزشی اولویت استان و شهرستان و هدف افزایش مهارت و ایجاد اشتغال است.

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/76227