شناسه خبر:76227
1402/9/2 09:56:33

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار فامنین با بیان اینکه جامعه‌ای که مهارت لازم برای کسب‌وکار نداشته باشد موفق نیست، گفت: مهارت‌آموزی باید تقویت شود که در این زمینه می‌بایست بافت و بوم شهرستان مد نظر باشد.

سیدروح‌الله حسینی ظهر روز گذشته در شورای مهارت شهرستان با تأکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در مهارت‌‌آموزی، اظهار کرد: مهارت‌آموزی در ارتقای سطح فرهنگ و آرامش در جامعه می‌تواند مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که مهارت لازم برای کسب‌وکار نداشته باشد موفق نیست، ادامه داد: یکی از زمینه‌های تحقق شعار سال می‌تواند مهارت‌آموزی باشد و در این زمینه باید بافت و بوم شهرستان مد نظر قرار گیرد.

فرماندار فامنین با بیان اینکه اگر چشم‌انداز و هدف مشخص نداشته باشیم موفق نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: امسال در شهرستان «نهضت آموزش» نام‌گذاری شده و عملکرد فنی و حرفه‌ای بیانگر عزم اداره شهرستان در رسیدن به اهداف مورد نظر در حوزه آموزش است.

وی تصریح کرد: باید ضمن ارزیابی و آسیب‌شناسی از آموزش‌ها، آینده‌نگری داشته باشیم؛ زیرا دامداری و کشاورزی نمی‌تواند در آینده شغلی شهرستان به‌واسطه کمبود آب نقش داشته باشد.

حسینی با طرح این سؤال که آیا زمینه لازم را برای اشتغال جوانان در ناحیه صنعتی و پتروشیمی ابن‌سینا و منطقه ویژه اقتصادی ایجاد کرده‌ایم و آیا افق دوردست در برنامه‌های فنی و حرفه‌ای دیده شده است؟ تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان در آموزش کارآموزان با تعامل بین ادارات صورت گیرد.

وی اظهار کرد: باید ارائه خدمات و اقدامات در فنی و حرفه‌ای و همچنین ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای به مردم بازگو شود.

فرماندار فامنین خاطرنشان کرد: امسال فنی و حرفه‌ای شهرستان فامنین در حوزه آموزش رتبه نخست را در سطح استان کسب کرده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان نیز گفت: بهترین عملکرد آموزش فنی ‌و حرفه‌ای طی چهار ماه اخیر در شهرستان‌های استان مربوط به رئیس فنی و حرفه‌ای فامنین است.

فاطمه آروانه افزود: برنامه‌ریزی‌ آموزشی اولویت استان و شهرستان و هدف افزایش مهارت و ایجاد اشتغال است.

شناسه خبر 76227