کد خبر : 80070
تاریخ : 1402/12/12
گروه خبری : زیست بوم

در راستای اهداف زیست‌محیطی صورت پذیرفت؛

آغاز برداشت بیش از 100 هزار اصله نهال از قلمستان نیروگاه شهیدمفتح

بیژن مدبری از آغاز برداشت بیش از 100 هزار اصله نهال از قلمستان نیروگاه شهیدمفتح خبر داد اظهار کرد: هدف از ایجاد این نهالستان، استفاده حداکثری از پساب سایت، حفاظت خاک، کاهش فرسایش و رسوب و ایجاد و تقویت فضای سبز با نشاط است که الگوگیری از این طرح و ترویج آن در موارد مشابه، می‌تواند منجر به اقتصاد سبز، زراعت چوب و کاهش آلاینده‌های منابع آبی شود.

وی با بیان اینکه برخی نگرانی‌هایی درباره تأمین آب طرح درخت‌کاری دارند، ابراز کرد: آبیاری این قلمستان و تولید این نهال‌ها با استفاده از آب باران و آب‌های غیر قابل مصرف و پساب انجام می‌شود و هیچ‌گونه استفاده از منابع آب‌های زیرزمینی صورت نمی‌گیرد.

مدبری با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید نهال در این نیروگاه وجود دارد، گفت: آماده هستیم نهال‌های مورد نیاز روستاهای هم‌جوار نیروگاه را به جهت ترویج فرهنگ کاشت درخت و درخت‌کاری و همچنین حمایت از نهضت مردمی کاشت یک میلیارد نهال تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، افزود: در طی سال‌های اخیر بیش از 130 هزار اصله نهال به‌منظور توسعه فضای سبز و حفاظت از محیط‌زیست کاشته شده است.

 

 

  لینک
https://www.sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/80070