شناسه خبر:80070
1402/12/12 12:13:09

معاون مالی و پشتیبانی نیروگاه شهیدمفتح همدان از آغاز برداشت بیش از 100 هزار اصله نهال از قلمستان نیروگاه شهیدمفتح خبر داد و در تشریح این خبر گفت: نیروگاه شهیدمفتح در سال گذشته اقدام به راه‌اندازی قلمستان و تولید نهال‌های مثمر و غیر مثمر (سنجد و صنوبر) به‌صورت علمی و مکانیزه و تولید نهال مرغوب در زمینی به مساحت پنج هکتار کرده است.

بیژن مدبری از آغاز برداشت بیش از 100 هزار اصله نهال از قلمستان نیروگاه شهیدمفتح خبر داد اظهار کرد: هدف از ایجاد این نهالستان، استفاده حداکثری از پساب سایت، حفاظت خاک، کاهش فرسایش و رسوب و ایجاد و تقویت فضای سبز با نشاط است که الگوگیری از این طرح و ترویج آن در موارد مشابه، می‌تواند منجر به اقتصاد سبز، زراعت چوب و کاهش آلاینده‌های منابع آبی شود.

وی با بیان اینکه برخی نگرانی‌هایی درباره تأمین آب طرح درخت‌کاری دارند، ابراز کرد: آبیاری این قلمستان و تولید این نهال‌ها با استفاده از آب باران و آب‌های غیر قابل مصرف و پساب انجام می‌شود و هیچ‌گونه استفاده از منابع آب‌های زیرزمینی صورت نمی‌گیرد.

مدبری با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید نهال در این نیروگاه وجود دارد، گفت: آماده هستیم نهال‌های مورد نیاز روستاهای هم‌جوار نیروگاه را به جهت ترویج فرهنگ کاشت درخت و درخت‌کاری و همچنین حمایت از نهضت مردمی کاشت یک میلیارد نهال تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، افزود: در طی سال‌های اخیر بیش از 130 هزار اصله نهال به‌منظور توسعه فضای سبز و حفاظت از محیط‌زیست کاشته شده است.

 

 

شناسه خبر 80070