شناسه خبر:81703
1403/2/4 17:04:53

فرماندار ویژه دهلران اظهار کرد: ایجاد و توسعه جنگل کاری و کاشت نهال از برنامه‌های خوبی است که در سالهای اخیر شدت گرفته اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در این شهرستان نیز تداوم داشته باشد.

«لطیف صادقی» در دیدار با سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران اظهار کرد: یکی از طرح‌های خوبی که در این دولت مردمی آغاز شده، پویش کاشت یک میلیارد درخت بود که بنا به برش استانی، شهرستان مرزی دهلران نیز سهمی به خود اختصاص داده است.

وی به فرهنگ نهالکاری همگانی در راستای توسعه و حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: توجه به وسعت این شهرستان، درخت کاری و کاشت نهال در این‌ منطقه نیازمند توجه ویژه است.

 فرماندار ویژه شهرستان دهلران بر ضرورت توجه ویژه به سهم این شهرستان از طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به گستردگی حوزه کاری منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان، ایجاد و توسعه جنگل‌کاری و کاشت نهال از برنامه‌های خوبی است که در این سال‌ها با برنامه‌ریزی دنبال می‌شود.

‌صادقی ادامه داد: حفاظت وحراست از عرصه‌های ملی از موضوعات بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد و با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران نیز در این دیدار گفت: یکی از اولویت‌های مهم منابع طبیعی شهرستان علاوه بر حفاظت و حراست از منابع ملی تحقق اجرای طرح یک میلیارد اصله درخت است.

«جلیل فرهادی» افزود: با توجه به گستردگی شهرستان اداره منابع طبیعی دست یاری را به سوی همه ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی و مردم برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی دراز می‌‍کند.

وی به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: منابع طبیعی شهرستان علاوه بر تولید نهال مورد نیاز خود نیازمند مشارکت شهردارهای، دهیاران و شرکت‌های فعال منطقه در بحث تولید نهال شد.

فرهادی یادآور شد: انتظار می‌رود همه مردم و فعالان محیط زیست تلاش و همت کنند تا این طرح که از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاشت یک میلیارد درخت در کشور است، محقق شود و ما هم در شهرستان در این طرح سهیم شویم.

شناسه خبر 81703