شناسه خبر:81865
1403/2/8 18:07:25

استاندار همدان با اشاره به جایگاه مهم دستگاه تعلیم و تربیت در توسعه و رشد میهن اسلامی، گفت: پیشرفت کشور از مسیر سرمایه‌گذاری در آموزش‌وپرورش می‌گذرد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز شنبه در مراسم گرامیداشت و تکریم مقام معلم در شهرستان فامنین بیان کرد: برای اینکه کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش‌‌وپرورش سرمایه‌گذاری کند تا نسلی مانند 36 هزار شهید دانش‌آموز و چهار هزار شهید معلم تربیت شوند.

وی با قدردانی از معلمان در پرورش نسل آینده، بیان کرد: معلم اول انسان خداوند باری‌تعالی است که به پیامبر اکرم (ص) علم و کتاب قرآن عطا فرمود و در قرآن به شایستگی، بزرگی مقام معلم را تشریح کرد.

استاندار همدان افزود: همچنین جایگاه والای معلمان با روایت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) که فرمودند هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده، قابل تبیین است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: سطح فرهنگ‌ها، بینش‌ها و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است؛ ازاین‌رو محلی که می‌تواند یک تعادل خاص بین دانش‌آموزان ایجاد کند، آموزش‌‌وپرورش است.

استاندار همدان اضافه کرد: آموزش‌وپرورش دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را سرلوحه دروس قرار دهد.

وی گفت: دولت سیزدهم با ارتقای محتوای دروس و تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها، دنبال حمایت از آموزش‌وپرورش است.

قاسمی فرزاد تأکید کرد: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه شود تا دانش‌آموختگان در تخصص و مهارت خود به کار گرفته شوند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81865