شناسه خبر:48885
1400/9/3 09:57:26

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در این وزارتخانه و ابلاغ چارت سازمانی جدید برای اجرا خبر داد.

محمدعلی زلفی‌گل اظهار کرد: با پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پیگیری‌های مکرر این وزارتخانه، سازمان اداری و استخدامی کشور در نامه‌ای ضمن موافقت با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری، نمودار چارت سازمانی جدید پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برای اجرا ابلاغ کرد.

وی افزود: بر این اساس، برای نخستین بار در تاریخ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، «معاونت فناوری و نوآوری» به صورت رسمی و تشکیلاتی تشکیل می‌شود.

وزیر علوم توضیح داد: ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم، یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار اینجانب به مجلس شورای اسلامی بود که در این مدت سه ماهه از استقرار دولت سیزدهم با جدیت پیگیری و امروز محقق شد.

زلفی‌گل اضافه کرد: راه‌اندازی این معاونت در برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور نیز در دستور کار بوده و بر آن تأکید شده است.

وی گفت: معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعامل، تکامل و هم‌افزایی ویژه‌ای خواهد داشت. این معاونت جدید در وزارت عتف با هدایت شایسته مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری موجب افزایش و زایش شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.

وزیر علوم تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم شرکت‌های دانش‌بنیان را در راستای تجاری سازی محصولات خویش حمایت می‌کند.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 48885