شناسه خبر:55722
1401/3/2 13:54:11

آژانس پناهندگان سازمان ملل در گزارشی جدید اعلام کرد که بیش از 100 میلیون تن در جهان به دلایلی از جمله خشونت، مناقشه، نقض حقوق بشر و آزار و شکنجه از خانه‌های خود بیرون رانده شده‌اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرد که جنگ اوکراین و درگیری طولانی در کشورهایی مانند اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو، از عوامل افزایش این آمار هستند.

فیلیپو گراندی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: این سابقه‌ای است که هرگز نباید ثبت می‌شد. این باید زنگ خطری باشد برای پیشگیری از مناقشات تخریب‌کننده، پایان دادن به آزار و شکنجه و رسیدگی به دلایل زمینه‌ای و پنهانی که مردم بی‌گناه را به گریز از خانه‌هایشان وادار می‌کند.

آمار این نهاد سازمان ملل شامل پناهندگان، پناهجویان و افرادی است که در کشور خود بی‌خانمان شده‌اند. اخیرا یک نهاد حقوق بشری گفت کسانی که در کشورهای خود آواره شده‌اند تا پایان سال گذشته میلادی به 60 میلیون تن رسیده‌اند.

گراندی خواستار انجام اقدامات لازم برای مقابله با دلایل آوارگی شده و گفت، کمک‌های بشردوستانه فقط عواقب را بهبود می‌بخشد، نه دلایل را. او گفت: تنها پاسخ برای مقابله با این آمار ایجاد صلح و ثبات است تا مردم بی‌گناه مجبور نباشند میان خطر حاد در خانه و فرار و تبعید با سرانجام نامشخص، قمار کنند.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 55722