شناسه خبر:68735
1402/2/17 00:27:45

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با بیان اینکه تقویت و توسعه حوزه‌های علمیه جزو برنامه‌های استان است، گفت: 80 درصد اعتبارات حوزه‌های علمیه تخصیص یافت.

حسن بهرام‌نیا روز شنبه در دیدار معاون مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در استان به آن توجه ویژه شده، تقویت حوزه‌های علمیه است و در مقام مقایسه با گذشته در حوزه تأمین اعتبار اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی افزود: از مجموع 22 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های مرتبط با حوزه‌های علمیه استان تاکنون مبلغ 15 میلیارد تومان تخصیص داده شده که بیش از 80 درصد است.

استاندار ایلام با بیان اینکه حوزه‌های علمیه نقش حائز اهمیتی در احیای فرهنگ غنی اسلام و حفظ باورهای دینی در بین مردم دارند، افزود: ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه‌های علمیه استان ایلام وجود دارد، حوزه‌های علمیه نباید مظلوم واقع شوند.

بهرام‌نیا تقویت و توسعه حوزه‌های علمیه را جزو برنامه‌های مهم مجموعه مدیریت ارشد استان عنوان کرد و گفت: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان علیه ملت ایران باید تقویت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به‌صورت توأمان با هم دنبال شود، از این منظر که تقویت این دو جایگاه موجب بالندگی کشور می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تعهد چهارساله استان ایلام در طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: علیرغم کمبود زمین در مرکز استان، اما طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده است، تلاش می‌شود از طرق‌های مختلف از جمله طرح مولدسازی و زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی، برای مابقی واجدین شرایط این طرح نیز شرایط لازم فراهم شود.

استاندار ایلام تأکید کرد: طلاب و روحانیون ازجمله اقشاری هستند که در طرح نهضت ملی مسکن باید مورد توجه قرار گیرند.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور نیز در این دیدار گفت: بارقه‌های امید در جهت تقویت حوزه‌های علمیه استان ایلام با ورود جدی استاندار ایلام ایجاد شده که امیدواریم استمرار یابد.

حجت‌الاسلام رفیعی اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به‌عنوان یک چتر حمایتی برای طلاب و حوزه‌های علمیه ایجاد شد و با همین رویکرد خدمات خوبی برای جامعه هدف صورت گرفته است.

وی افزود: پیگیری امورات مربوط به بیمه، معیشت و مسکن طلاب ازجمله مهم‌ترین موضوعات قابل پیگیری در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است. ‌ ‌

شناسه خبر 68735