شناسه خبر:79831
1402/12/5 12:31:49

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت همدان گفت: طرح نظارت بر بازار کالا و خدمات در ماه مبارک رمضان و نوروز، با نظارت مستمر بر تمامی حلقه‌های زنجیره تولید، تأمین و عرضه محصولات آغاز شد.

مرتضی بیدآبادی روز پنجشنبه با بیان اینکه طرح نظارت بر بازار کالا و خدمات در ماه مبارک رمضان و نوروز با نظارت مستمر بر تمامی حلقه‌های زنجیره تولید، تأمین و عرضه محصولات آغاز شد، اظهار کرد: این طرح نظارتی در راستای افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان و با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از سوء استفاده برخی از عوامل، اجرایی می‌شود.

وی افزود: پایش مستمر وضعیت تأمین و توزیع مایحتاج عمومی از سوی دستگاه‌های متولی، متناسب با میزان تقاضا و جلوگیری از تخلفات احتمالی، اندیشیدن تدابیر پیشگیرانه و رسیدگی به‌هنگام به شکایات و گزارش‌های مردمی، اندیشیدن تمهیدات لازم به‌منظور هم‌افزایی و جلب همکاری مؤثر با سایر نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح استان در جهت ایجاد آرامش و اثربخشی خوب و وحدت رویه در اقدامات نظارتی، از دیگر اهداف این طرح است.

بیدآبادی تأکید کرد: طرح نظارتی ویژه در راستای جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها و استمرار نظارت و بازرسی در سطح بازار با اولویت اقلام مهم سبد مصرفی خانوار با استفاده از توان دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از دامپزشکی، مراکز بهداشت و جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های مرتبط با طرح، اجرا می‌شود.

وی از عموم شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی شامل عدم درج قیمت و صدور فاکتور فروش، گران‌فروشی، احتکار کالاهای اساسی و فروش اجباری کالا موضوع را از طریق سامانه پکپارچه پاسخگویی 124 گزارش بدهند تا بازرسان در اسرع وقت با مراجعه به محل موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

شناسه خبر 79831