شناسه خبر:58868
1401/5/25 12:37:33

پایگاه نظامیان آمریکایی در حومه شرقی دیرالزور که در اطراف میدان نفتی العمر قرار دارد، شامگاه گذشته هدف حمله موشکی قرار گرفت.

پایگاه نظامیان آمریکایی در حومه شرقی دیرالزور که در اطراف میدان نفتی العمر (بزرگترین میدان نفتی سوریه) قرار دارد، شامگاه گذشته هدف حمله موشکی قرار گرفت.

منابع محلی اعلام کردند که در پی این حمله موشکی صداهای انفجار شدید از این پایگاه شنیده شده است.

در پی این رخداد آژیرهای خطر در پایگاه نظامی آمریکا به صدا درآمده و خودروهای امدادی در میان پرواز گسترده بالگردهای نظامی و هواپیماهای شناسایی وارد این مقر نظامی شدند.

در همین حال نظامیان آمریکایی تلاش کردند که عامل این حمله موشکی را شناسایی کنند اما تاکنون جزئیاتی در این باره اعلام نکرده اند.

در پی این حمله موشکی، شبه نظامیان قسد برای مقابله با حمله احتمالی دیگر علیه پایگاه نظامیان آمریکایی به گشت زنی گسترده در اطراف این پایگاه اقدام کردند.

گفتنی است نظامیان آمریکایی بزرگترین پایگاه نظامی خود را در حومه شرقی دیرالزور در اطراف میدان نفتی العمر ایجاد کرده اند و از نیروهای قسد نیز برای پشتیبانی و اجرای مأموریت‌ها استفاده می‌کنند.

نظامیان اشغالکر آمریکایی با حضور غیر قانونی خود در اراضی سوریه، 28 پایگاه نظامی علنی ایجاد کرده اند که در سه استان الحسکه (17 پایگاه)، دیرالزور (9 پایگاه) و حمص (دو پایگاه) قرار دارند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 58868