شناسه خبر:75213
1402/8/7 13:05:24

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و 620 میلیون تومان برای هزینه‌های درمان نازایی 411 زوج نابارور در استان همدان پرداخت شده است.

فریبرز نیاستی در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می‌توانند تا سن 49 سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به‌صورت بیمه‌ای بهره‌مند شوند؛ در مراکز دولتی 90 درصد تعرفه دولتی و در بخش خصوصی 90 درصد تعرفه عمومی غیر دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار کرد: در سال 1401 بالغ‌بر 16 میلیارد ریال بابت هزینه‌های درمان نازایی 712 زوج نابارور توسط بیمه سلامت استان همدان پرداخت شده است. این رقم در مقایسه با پرداخت سال 1400 که 36 میلیون تومان برای 13 زوج بوده، رشد بسیار چشمگیر و قابل توجهی داشته است؛ در 6 ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و 620 میلیون تومان برای هزینه‌های درمان نازایی 411 زوج نابارور در استان پرداخت شده است.
 
وی از توسعه قرارداد بیمه سلامت با مراکز خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال 1401 توانستیم با مراکزی که سال‌ها با آن‌ها قراردادی نداشتیم، قرارداد ببندیم و از شهریورماه 1401 بیمارستان خصوصی بوعلی و کلینیک‌های خصوصی با بیمه سلامت قرارداد بیمه پایه دارند.
 
نیاستی اظهار کرد: هم‌اکنون همه داروخانه‌های استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به سه اقدام مهم بیمه سلامت در میز خدمت، تصریح کرد: میز خدمت تأیید دارو را از اداره بیرون بردیم و یک کانتر در داروخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی که عمده مراجعه بیماران صعب‌العلاج به این داروخانه است، گرفتیم که بیماران دیگر برای تأیید دارو، مجبور نیستند به اداره‌ کل بیمه سلامت مراجعه کنند.
 
نیاستی اضافه کرد: چنانچه فردی به‌علت بیکاری و جابه‌جایی محل سکونت از یک استان به همدان، یا دیگر موارد از زیر پوشش بیمه خارج شده، می‌تواند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرد.
 
وی افزود: این افراد تا زمان دریافت نتیجه آزمون وسع به‌صورت رایگان زیر پوشش قرار می‌گیرند و پس از اعلام نتیجه، براساس دهک درآمدی، حق بیمه سلامت از فرد دریافت می‌شود.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: حمایت مالی باید از بیمه پایه و تکمیلی تقویت شود تا عمده نگرانی فرد بیمار تنها در زمینه بیماری باشد که در این راستا درگیر نشدن بیمار با مسائل مالی هدف کلیدی و راهبردی دولت سیزدهم است.
 
نیاستی افزود: نوع نگاه مسئولان دولت سیزدهم و حاکمیت نسبت به مسئله سلامت جدی‌تر از گذشته شده و اتفاقات مثبت کنونی نتیجه توجه به حوزه سلامت است.
 
در این جلسه از یک مادر شهید به‌عنوان مسن‌ترین بیمه‌شده و زوج ناباروری که با حمایت بیمه سلامت صاحب فرزند شده‌اند، تقدیر شد.
 
 
 
 

شناسه خبر 75213