شناسه خبر:79305
1402/11/18 10:18:11

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: 35 هزار هکتار از اراضی دهلران به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز است.

حشمت عزیزان عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه پمپاژ برتش دهلران اظهار کرد: دهلران قطب کشاورزی استان است و ارزش تولیدات آن سالانه بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از طرح 50 هزار هکتاری آبیاری زهکشی رهبری در این شهرستان 41 هزار هکتار اجرایی شده است، افزود:60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به شبکه‌های آبیاری نوین مجهز شده و طرح سامانه گرمسیری در سطح چهار هزار و 528 هکتار در منطقه در حال اجرا است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران به سیستم‌های مختلف آبیاری تحت فشار تجهیز شده است، اظهار کرد: سال گذشته 230 هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شد که رتبه بالایی در بین شهرستان‌های کشور به خود اختصاص داد.

عزیزان اظهار کرد: سال گذشته از دو هزار و 500 هکتار اراضی زیر کشت کلزا در این شهرستان پنج هزار و 466 تن کلزا برداشت شد و امسال با عنایت دولت و ترویج همکاران و تلاش کشاورزان این سطح با افزایش سه برابری به هفت هزار و 500 هکتار افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: در شهرستان دهلران به دنبال کاشت محصولات کم‌آب‌بر و اصلاح الگوی کشت برای خارج شدن از تک کشتی در این شهرستان هستیم.ماه شکل‌گیری هیئت بازرسی زودتر شکل گرفت و همدلی و اتحاد خوبی بین هیئت‌های اجرایی و نظارت استان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه وجود دارد.

معاون استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در ایام‌الله دهه فجر دستاورد‌های انقلاب را باید بیان کنیم و نسل جدید با ارزش‌های والای انقلاب آشنا کنیم.هژبری تأکید کرد: اگر به‌دنبال تقویت جوانان در برابر هجمه دشمنان هستیم همه باید تلاش کنیم مروج آرمان‌ها انقلاب به نسل آینده باشیم.

شناسه خبر 79305