شناسه خبر:81432
1403/1/29 21:36:56

سرپرست هیئت دوچرخه‌سواری کرمانشاه کمبود زیرساخت‌های مناسب، فرهنگ ضعیف دوچرخه‌سواری در بین مردم، عدم وجود برنامه‌ریزی مدون برای توسعه این رشته، کمبود تجهیزات برای قهرمانان و عدم حمایت کافی از سوی مسئولان را از چالش‌های اصلی رشته دوچرخه‌سواری در کرمانشاه عنوان کرد.

فرزاد جعفری، امروز (27 فروردین) در نشست با قهرمانان، ورزشکاران و رؤسای هیئت‌های شهرستانی دوچرخه‌سواری استان، با اشاره به رشد و توسعه دوچرخه‌سواری کشورمان در سال‌های اخیر، اظهار کرد: علیرغم اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های فراوانی در دوچرخه‌سواری دارد، اما متأسفانه این رشته توسعه چندانی پیدا نکرده است.

وی افزود: دوچرخه‌سواری کرمانشاه در سال‌های گذشته درگیر چالش‌ها و مشکلاتی شده و همین مسئله هم توسعه و گسترش آن را در بین آحاد جامعه با کندی مواجه کرده است.

سرپرست هیئت دوچرخه‌سواری کرمانشاه تصریح کرد: از طرفی وجود این چالش‌ها و مشکلات سبب شده تا راه برای رشد و ترقی قهرمانان ما بسته باشد و نتوانیم آنگونه که شایسته پیشینه و جایگاه استان است در کشور خود را نشان دهیم.

جعفری در ادامه کمبود زیرساخت‌های مناسب، فرهنگ ضعیف دوچرخه سواری در بین مردم، عدم برنامه‌ریزی مدون برای توسعه این رشته، کمبود تجهیزات برای قهرمانان و عدم حمایت کافی از سوی مسئولان را از چالش‌ها و مشکلات مهم دوچرخه‌سواری کرمانشاه برشمرد که در سال‌های اخیر با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده است.

وی که به‌تازگی به‌عنوان سرپرستی هیئت دوچرخه‌سواری کرمانشاه منصوب شده، با تأکید بر اینکه دوچرخه‌سواری کرمانشاه می‌تواند جانی تازه بگیرد، گفت: به این منظور جامعه دوچرخه سواران استان را پای کار آورده‌ایم تا با همدلی با هم بتوانیم دوچرخه‌سواری کرمانشاه را به جایگاه خوبی در کشور برسانیم.

وی تصریح کرد: به این منظور کمیته‌ای مختلف هیئت را تشکیل داده‌ایم و برنامه‌های جامع و مدون کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت طرح‌ریزی کرده‌ایم تا دوچرخه‌سواری کرمانشاه را روی ریل برگردانیم.

سرپرست هیئت دوچرخه‌سواری کرمانشاه برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای رده‌های سنی مختلف، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های دوچرخه‌سواری، احداث مسیرهای دوچرخه سواری اختصاصی و امن، تجهیز دوچرخه‌سواری به امکانات رفاهی، تشویق و حمایت از قهرمانان این رشته و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف برای توسعه این رشته را از اقدامات در نظر گرفته شده برای رشد دوچرخه‌سواری کرمانشاه عنوان کرد.

جعفری با تأکید بر اینکه دوچرخه‌سواری کرمانشاه به حامی مالی نیاز دارد، عنوان کرد: به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای توسعه این رشته هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در حاضر چند باشگاه دوچرخه‌سواری فعال در کرمانشاه فعالیت دارند، عنوان کرد: یکی از راه‌های توسعه این رشته راه‌اندازی باشگاه‌های جدید است تا مردم بیشتری را به سمت دوچرخه‌سواری ترغیب کنند. همچنین باید دوره‌های آموزشی و ارتقای دانش فنی مربیان را برگزار کنیم تا این رشته را به‌صورت اصولی آموزش دهند و نخبه‌های آن را کشف کنند.

وی به مشکلات نبود پیست دوچرخه‌سواری در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: متأسفانه نبود یک پیست باعث شده تا بسیاری از ورزشکاران ما در جاده‌های اطراف کرمانشاه تمرین داشته باشند که این مسئله خطراتی را برای آنها به همراه دارد، بنابراین احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری استاندارد و پیگیری برای تکمیل پیست مجموعه ورزشی 15 خرداد را در دستورکار قرار داده‌ایم.

‎به گفته سرپرست هیئت دوچرخه‌سواری کرمانشاه، در صورت فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم کرمانشاه می‌تواند میزبانی مسابقات کشوری و بین‌المللی دوچرخه سواری را با توجه به همجواری آن با کشور عراق بگیرد.

جعفری به شرایط اقلیمی و توپوگرافی کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: با توجه به این مسئله، کرمانشاه ظرفیت بسیار خوبی برای دوچرخه‌سواری کوهستان دارد، بنابراین در صورت حمایت مسئولان و اسپانسرها می‌توانیم با احداث یک پیست استاندارد به یکی از قطب‌های این رشته در کشور تبدیل شویم.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری کرمانشاه آبان سال گذشته از سمت خود برکنار شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81432