شناسه خبر:11825
1398/6/23 10:26:51

سپهرغرب، گروه علم و فناوری: مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان گفت‌: اگر در جریان پرونده بیماری، مشخص شود که بیمار واقعا نیازمند استفاده از سلول‌های بنیادی است اما خانواده توان تامین هزینه‌ درمان را ندارد، بیمار به نهادهای خیریه برای حمایت معرفی می‌شود.

مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان از امکان درمان بیماران کم بضاعت با کمک خیریه‌ها خبر داد و اظهار داشت: طی تفاهم‌نامه‌هایی با چندین مرکز خیریه این امکان برای خانواده‌های نیازمند به سلول‌های بنیادی و کم بضاعت فراهم شده است.

وی توضیح داد: در وهله نخست امکان تقسیط هزینه یا استفاده از تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه رسالت برای پوشش هزینه‌های درمان از طریق سلول‌های بنیادی وجود دارد و با این حال اگر در جریان پرونده درمانی بیماری، مشخص شود که بیمار واقعا نیاز به استفاده از سلول‌های بنیادی دارد اما خانواده توان تامین هزینه‌های درمان را ندارد، بیمار به این نهادهای خیریه معرفی می‌شود و نهادهای خیریه از او حمایت می‌کنند.

ضرابی ادامه داد: این کمک حتی می‌تواند برای پیوند هم باشد. همچنان که 5 هزار نمونه در بانک‌ عمومی خون بندناف رویان وجود دارد که برای این کار قابل استفاده است و تاکنون 30 مورد از نمونه‌های بانک خون عمومی برای پیوند خونی مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان با بیان اینکه خوشبختانه به تدریج تعداد نهادهای خیریه همکار رویان در حال افزایش است، افزود: برای مثال اخیرا هم مرکز خیریه‌ای از اراک اعلام آمادگی کرده که برای بیماران مبتلا به سرطان بسته حمایتی تعریف کند و از بیماران نیازمند به استفاده از خدمات ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی حمایت کند.

ضرابی خاطر نشان کرد: همکاری با خیریه‌ها یکی از اقداماتی بود که برای حمایت از بیماران دارای شرایط خاص انجام دهیم و تاکنون موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم.

وی پیش از این هم از تسهیلات ویژه‌ ذخیره ‌سازی خون بند ناف برای خانواده‌هایی که قادر به تأمین هزینه این خدمت نیستند به ویژه خانواده‌های دارای عامل خطر خبر داده و گفته بود: رویکرد این مرکز این است که هیچ فردی به دلیل ناتوانی مالی از این خدمات محروم نخواهد شد.

شناسه خبر 11825