شناسه خبر:11868
1398/6/24 10:07:01

سپهرغرب، گروه ایران و جهان: سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: یگان پهپادی ارتش، دو پالایشگاه نفتی آرامکوی عربستان سعودی را با 10 پهپاد هدف قرار داده و افراد شریف و در این راستا، آزاده در عربستان در زمینه اطلاعاتی به ارتش یمن کمک کرده‌اند.

پس از آنکه روز شنبه، تأسیسات نفتی آرامکوی سعودی هدف حمله پهپادی قرار گرفت و ساعاتی بعد «یحیی سریع»، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیانیه‌ای صادر کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، وی عنوان کرد: یگان پهپادی با 10 پهپاد، پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در «شرقیه» سعودی را هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: این عملیات دقیق بوده و عملیات «توازن بازدارنده شماره دو» نام‌گذاری شده است.

سریع ادامه داد: عملیات مذکور در چارچوب حق طبیعی و مشروع ما در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج‌ساله یمن صورت گرفته‎است.

وی تأکید کرد: این عملیات یکی از بزرگترین عملیاتی است که نیروهای ما در عمق سعودی انجام داده و پس از رصد اطلاعاتی دقیق و همکاری افراد شریف و آزاده در داخل عربستان سعودی صورت گرفته‎است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: تا زمانی که حمله و محاصره ادامه داشته باشد نظام سعودی را وعده می‌دهیم که عملیات‌ آینده ما بیشتر و بیشتر، گسترش پیدا خواهد کرد و دردآورتر خواهد بود. بانک اهداف ما روزبه‎روز توسعه پیدا خواهد کرد و راه‌حلی جز توقف حملات و پایان دادن به محاصره در برابر نظام سعودی وجود ندارد.

وزارت کشور عربستان پیش‌تر تأیید کرده بود که آتش‌سوزی امروز در تأسیسات نفتی آرامکو ناشی از عملیات پهپادی بوده‎است اما در خصوص پشت پرده آن اطلاعاتی نداده بود.

ارتش یمن در مردادماه گذشته نیز با 10 پهپاد، تأسیسات آرامکو را هدف قرار داده و آن را عملیات بازدارنده شماره یک نامیده بود.

اسامی چاه‌های نفتی اصلی عربستان سعودی که دو چاه بقیق با ظرفیت روزانه هفت میلیون بشکه و چاه خریص با ظرفیت روزانه یک میلیون و 500 هزار بشکه در میان آن‌ها دیده می‌شود.

شناسه خبر 11868