شناسه خبر:12750
1398/7/16 10:12:56

سپهرغرب، گروه خبر: روستای «گچ‌بندی» شهرستان دلفان که یکی از محروم‌ترین مناطق لرستان و کشور است، بعد از 40 سال به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، خیران و آب و فاضلاب روستایی، آب‏‎رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ روستای «گچ‎بندی» بخش «میربگ جنوبی» در شهرستان دلفان با 37 خانوار جمعیت بعد از سال‌های سال محروم بودن از آب آشامیدنی سالم، روز گذشته به همت سپاه لرستان، خیران و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از نعمت آب شرب و بهداشتی برخوردار شد تا این امر موجب رضایتمندی مردم این روستا از مسؤولان جهادی شود.

     از اول عمر تا حالا از آب آشامیدنی سالم برخوردار نبودیم

یکی از اهالی روستای «گچ‎بندی» شهرستان دلفان در سخنانی با بیان اینکه از اول عمر خود که در این روستا زندگی می‎کنیم از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار نبودیم، اظهار کرد: آب آشامیدنی مورد نیاز خود را همیشه از چشمه‎ای که در حاشیه روستا قرار دارد تأمین می‌کردیم.

وی تصریح کرد: امروز سپاه به کمک ما آمد و طرح آب‎رسانی به روستای ما را افتتاح کرد.

     سپاه آرزوی اهالی روستا را برآورده کرد

یکی دیگر از اهالی این روستا در سخنانی با تقدیر از مسؤولان سپاه لرستان برای تأمین آب آشامیدنی روستایش، عنوان کرد: چند سال است که آرزو داریم آب آشامیدنی سالم داشته باشیم.

یکی دیگر از اهالی روستای «گچ‎بندی» با بیان اینکه قبلاً برای تأمین آب شرب از چشمه، مشکلات بسیاری داشتیم و با «دبه» آب مورد نیاز خانواده را تأمین می‎کردیم، گفت: 40 سال است که از داشتن آب آشامیدنی سالم محروم بوده و در انتظار استفاده از آب لوله‎کشی و سالم برای روستا را داشتیم.

     خدا لطف کرد و توانستیم آب آشامیدنی روستا را تأمین کنیم

سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در سخنانی با بیان اینکه خوشحال هستیم که امروز خدا لطف کرد و توفیق داد مشکل آب آشامیدنی روستای «گچ‎بندی» را بعد از ده‌ها سال حل کردیم، اظهار کرد: اهالی روستا باید 500 متر بعد از روستا می‌رفتند و از سرچشمه آب آشامیدنی را برای خود و خانواده تأمین می‎کردند.

وی گفت: امروز با همت برادران عزیز منبع آب روستا ساخته و پمپ آن‌هم نصب شد و آب آشامیدنی به روستا آمد.

     یک میلیارد ریال برای آب‌رسانی به روستا هزینه شد

علیرضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان نیز در سخنانی با بیان اینکه آب‌رسانی به این روستا یک پروژه مشارکتی بود، عنوان کرد: بخش عمده و اصلی این پروژه از سوی سپاه استان عملیاتی شد.

وی، تصریح کرد: همچنین بخشی از اجرای این پروژه بر عهده خیران و بخشی نیز از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اجرا شد.

سردار عباس علیشاهی، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه لرستان نیز در سخنانی، گفت: این پروژه با همراهی همه گروه‌های جهادی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان و شرکت آب و فاضلاب روستایی عملیاتی شده‎است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتبار اجرای این پروژه بالغ‌بر یک میلیارد ریال بوده که با همکاری همه برای عملیاتی شدن این طرح، هزینه شده‎است.

شناسه خبر 12750