شناسه خبر:14004
1398/9/2 10:26:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه مسکن را یکی از نیازهای اصلی مددجویان زیر پوشش بهزیستی دانست و گفت: بهزیستی برای تأمین مسکن و سایر نیازهای مددجویان نیازمند کمک و همراهی خیران است.

فاطمه رضوان‌مدنی چهارشنبه‌شب گذشته در همایش تأمین مسکن مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه در سرسرای آناهیتا هتل پارسیان کرمانشاه افزود: اکنون 15 هزار مددجوی زیر پوشش بهزیستی استان نیاز به مسکن و سرپناه دارند و دولت و سازمان بهزیستی به‌تنهایی قادر به تأمین مسکن این مددجویان نیست.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری بسیار خوب خیران با سازمان بهزیستی، گفت: اکنون نیز برای تأمین مسکن مددجویان همچنان نیازمند همکاری خیران هستیم تا بتوانیم مسکن آنان را به‌عنوان یکی از نیازهای اصلی و اولویت‌دار، تأمین کنیم.

رضوان‌مدنی با بیان اینکه اکنون دومین گلریزان با حضور خیران به‌منظور جمع‌آوری کمک برای ساخت مسکن مددجویان بهزیستی است، افزود: نخستین همایش گلریزان استان طی ماه مبارک رمضان در کرمانشاه برگزار شد و خیران در آن همایش یک میلیارد و 450 میلیون تومان تعهد کردند.

وی گفت: مبالغ جمع‌آوری‌شده در گلریزان نخست را هزینه ساخت و تأمین مسکن مددجویان بهزیستی کردیم و در این همایش هم قصد داریم برای خانوارهای دارای فرزند معلول به‌عنوان اولویت نخست، مسکن و سرپناه تأمین کنیم.

به گفته این مقام مسئول در همایش گلریزان نخست تعدادی از مددجویان بهزیستی که امتیاز مسکن مهر داشتند و توان تأمین مبلغ آورده را نداشتند، از طریق گلریزان و کمک خیران همه آورده‌های آن‌ها را تأمین کردیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین تأمین جهیزیه را یکی دیگر از اولویت‌های بهزیستی برای مددجویان دانست و گفت: اکنون 800 مددجو پشت‌نوبتی برای جهیزیه در استان داریم و امیدوارم این تعداد با همت خیران تأمین شود.

رضوان‌‌مدنی تمام تلاش سازمان بهزیستی را تأمین نیازهای مددجویان دانست و افزود: بودجه‌های دولت کفاف نیازهای مددجویان را نمی‌دهد و از این رو نیازمند کمک و همراهی خیران هستیم.

وی همچنین توانمندسازی مددجویان را از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی دانست و گفت: اگر این مددجویان شغل و درآمد داشته باشند و دست در جیب خود کنند، بخش زیادی از مشکلات آن‌ها حل می‌شود.

در این همایش خیران ساخت 227 واحد مسکونی برای معلولان استان کرمانشاه را متقبل شدند.

همچنین با همکاری و مشارکت خیران، استانداری کرمانشاه و سازمان بهزیستی کشور، 800 جهیزیه مددجویان زیر پوشش بهزیستی نیز در این همایش تأمین شد.

150 هزار نفر از جمعیت دو میلیون نفری استان کرمانشاه در قالب 63 هزار خانوار زیر پوشش بهزیستی هستند که یک‌هزار و 104 نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی قرار دارند.

نزدیک به پنج هزار نفر از مردم استان هم پشت نوبت دریافت خدمات از بهزیستی هستند.

شناسه خبر 14004