شناسه خبر:15043
1398/9/23 13:32:53

حمید بعیدی‌نژاد، فعال اصلاح‌طلب، سفیر ایران در انگلیس و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دولت اعتدال به تازگی در یک توییت و در واکنش به برنامه‌ای پخش شده در شبکه ضد انقلاب بی‌بی‌سی فارسی نوشته است.

«دیشب مجریBBC  فارسی در مصاحبه با فرناز فصیحی فعال سیاسی در آمریکا که از قبل ضبط و طراحی شده بود، با "تفسیری بسیار دروغین از شرایط اقتصادی ایران"، صراحتا مردم را به خارج کردن فوری دارایی خود از بانکها فرا میخواندند.

بعد هم میگویند ما خبرنگاریم. خیر، این مشارکت در پروژه‌ی تروریسم اقتصادیست.»

 

*جای بسی خوشوقتی است که سفیر محترم ایران معترض "تفسیر دروغین از شرایط اقتصادی ایران" شده و نسبت به آن واکنشی تند نشان می‌دهد.

رفتاری که البته در قبال 6 سال سیاه‌نمایی و تفسیر بسیار دروغین دولت و اصلاح‌طلبان در قبال اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نیز ضروری بود اما متأسفانه هرگز از سوی رجال کشور رخ نداد!

مسئله بر سر اینست که خانم فصیحی چیزهایی را تکرار کرده که به زعم ما از تریبون‌هایی در داخل کشور ایران شنیده است...

آیا این جملات و تفسیرهای بسیار دروغینی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم؛ طی 6 سال گذشته به گوش بعیدی‌نژاد نرسیده است که هم‌اکنون از برنامه‌های بی‌بی‌سی فارسی انتقاد می‌کند؟!

 

1_ وزیر کشور: عموما شاخص‌های اقتصادی ما غیرقابل قبول است!

 

2_ محسن صفایی‌فراهانی: بانک‌های ایران فلج و نیمه‌ورشکسته‌اند. ایران (از نظر شرایط اقتصادی) مثل غزه شده است.

 

3_ ایران خراب‌آباد است.

 

4_ مردم ایران در سطل‌های آشغال دنبال غذا می‌گردند.

 

5_ بزودی بیمارستان‌ها تعطیل می‌شوند.

 

6_ جواد اطاعت: ایران در شاخص‌های منفی از میانگین کشورهای همسایه نیز وضع بدتری دارد.

 

7_ مرتضی الویری: ‌به نظر من در حوزه اقتصادی به دلیل گستردگی تحریم‌ها و عمق مشکلات مدیریتی دولت عملا اقدام موثری نمی‌تواند در کوتاه مدت صورت دهد.

 

8_ حسن روحانی: تحریم‌ها سبب وجود مشکل در "آب خوردن" شده است.

 

9_ سهیلا جلودارزاده: در ایران مشکل گرسنگی وجود دارد.

 

بله! این سخنان که به زعم ما کسی در خارج از کشور هم حاضر به بیان آنها نبود را افراد و برخی رسانه‌ها در داخل ایران اظهار کرده‌اند و البته ایکاش آقای بعیدی‌نژاد در روزهای انتشار این سخنان نادرست نیز رفتار اخیر خود را بروز می‌دادند.

جالب است که علیرغم تمام مشکلاتی که دولت و اصلاح‌طلبان طی 6 سال گذشته در اقتصاد ایران بوجود آورده‌اند و عملا موجب کوچک شدن سفره‌های مردم شده‌اند اما اظهارات فوق بر خلاف واقعیت بوده و آمار و حقایق روز اقتصاد و جامعه ایرانی نه تنها چنین اظهاراتی را تأیید نمی‌کند بلکه دقیقا به نقطه مقابل آنها اشاره دارد.

ایران اسلامی دچار مشکلات بزرگی در اقتصاد خویش است اما در عین حال و بر اساس آمارهای جهانی شاهد کاهش بیکاری است، در رتبه سیرترین کشورهای جهان قرار دارد[1]، "فقر مطلق" در ایران به کمترین میزان خود طی 41 سال گذشته رسیده است، رشد اقتصادی ایران از سال آینده مثبت می‌شود، بخش اعظم گرانی‌های اخیر ریشه خارجی ندارد، اثر تحریم‌ها به کمتر از میانگین 30 درصد رسیده است و نرخ نان، سوخت و مالیات در ایران همچنان و با وجود تمام مشکلات اما یکی از ارزان‌ترین نرخ‌ها در جهان است.

به سخن دیگر اینکه مشکل داریم اما ایران یک خرابه نیست و کسانی که بر این گزاره اصرار دارند باید پاسخ بدهند که علت همسانی نظرات آنها با بی‌بی‌سی فارسی چیست و رفتارهایی مثل تأکید بر شیوع گرسنگی در ایران بدون ارائه هیچ سند و مدرکی! چه تأثیری در بروز اغتشاشات آبانماه 98 داشته است؟!

به نقل از مشرق

شناسه خبر 15043