شناسه خبر:17732
1398/12/4 09:46:24

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با افرادی که در شبکه‌های مجازی درخصوص شیوع بیماری کرونا شایعه‌پراکنی کنند، مطابق قانون برخورد خواهد شد.

سرهنگ علی کریمی درخصوص شایعات موجود در فضای مجازی اظهار کرد: نشر اکاذیب و شایعات به‌گونه‌ای که باعث تشویش اذهان عمومی شود، جرم بوده و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام انتشار بیماری کرونا در برخی استان‌های کشور توسط وزارت بهداشت، متأسفانه بازار شایعات و انتشار کلیپ‌های دروغین در فضای مجازی داغ شده است.

سرهنگ کریمی افزود: با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی و زودباور بودن عده‌ای از آن‌ها، اخبار کذب منتشرشده به‌سرعت گسترش یافته و این خود موجب ایجاد رعب و وحشت میان اقشار مختلف می‌شود.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: اگر تعدادی از کاربران هم از مدیران سایت‌ها منبع خبرشان را پرس‌وجو کنند، عمدتاً با پاسخ‌هایی مانند شنیده شده، منابع مطلع، شاهدان عینی و غیره مواجه می‌شوند که هیچکدام نمی‌توانند منبع موثقی برای درج این‌گونه اخبار باشند.

وی تأکید کرد: نشر اکاذیب که همراه با تشویش اذهان عمومی باشد، جرم بوده و پیگرد قانونی برای انتشاردهندگان آن به همراه دارد.

سرهنگ کریمی در پایان با توصیه به شهروندان درخصوص دنبال کردن اخبار از طریق رسانه‌های رسمی، گفت: شهروندان می‌توانند افراد شایعه‌پراکن را با شماره تماس 08321821921 به پلیس فتا معرفی کنند.

شناسه خبر 17732