شناسه خبر:17825
1398/12/6 09:43:48

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس‌ کل دادگستری لرستان گفت: برگزاری جلسات هم‌اندیشی و تشکیل یک کمیسیون مشترک از وکلا و قضات باعث تقویت بنیه علمی افراد درگیر در فرآیند رسیدگی به دادرسی‌ها می‌شود.

محمد رزم روز گذشته در دیدار اعضای هیئت‌مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان ضمن خیر مقدم و تبریک هفته وکیل به وکلای استان، اظهار کرد: دادگستری استان آمادگی تشکیل جلسات تعاملی و دریافت نظرات و پیشنهادات وکلا را دارد تا از این طریق زمینه اجرای دقیق عدالت در پرونده‌های قضائی محقق شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه قضات و وکلا دو بال فرشته عدالت هستند، افزود: نیاز است وکلا و قضات با هم تعامل، همکاری و همفکری داشته باشند تا بتوانیم به وظیفه هر دو قشر که اجرای عدالت و دادرسی عادلانه است، عمل کنیم.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی حاصل زحمات و تلاش‌های فراوان بزرگان دینی، علما و خون شهدای زیادی است، بیان کرد: وظیفه پاسداری و صیانت از این انقلاب و نظام برعهده‌ ماست و نباید اجازه داد هر فرد، حزب و یا گروهی به هر بهانه‌ای به حیثیت نظام ضربه وارد کند.

رزم با تأکید بر ضرورت التزام عملی به احکام نورانی اسلام، افزود: در کشور ما وکالت دارای جایگاه و شأن خاص و والایی است و همه باید شئونات مناصب و مشاغل خود را رعایت کنیم.

وی گفت: در هر صنفی و گروهی ممکن است تخلفات جزئی رخ دهد که به تناسب باید با آن‌ها برخورد شود و این موضوع دلیل بر آن نیست که همه قشر مذکور متخلف هستند.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه امیدواریم با تشکیل کمیسیونی متشکل از کارشناسان سه قوه طرح جامع وکالت در مجلس که تضمین‌کننده حقوق وکلا باشد مطرح و تصویب شود، اظهار کرد: کانون وکلا بایستی آموزش مستمر را در دستور کار خود قرار دهد تا آگاهی وکلا به‌روز شده و مستمر ارتقا یابد.

رزم با تأکید بر اینکه ما قائل به استقلال وکیل هستیم، افزود: باید بر فعالیت وکلا در حوزه‌های قضائی نظارت جدی و مؤثری صورت گیرد و با تخلفات احتمالی برخورد لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات هم‌اندیشی و تشکیل یک کمیسیون مشترک از وکلا و قضات باعث تقویت بنیه علمی می‌شود، اظهار کرد: همه به آموزش نیاز داریم و وکلا نیز در راستای پویایی بیشتر باید در کلاس‌های آموزشی خود از محضر اساتید و علمای حقوق و اساتید اخلاق استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه تنظیم منشور اخلاقی قضات و وکلا و طرح انتظارات طرفین از یکدیگر می‌تواند به ارتقای جایگاه دستگاه قضائی کمک کند، گفت: انتظار داریم که وکلا موضوع صلح و سازش را سرلوحه کار خود قرار داده و طرفین را در وهله نخست به صلح و سازش دعوت کنند.

شناسه خبر 17825