شناسه خبر:25298
1399/4/29 00:51:42

15 میلیارد و 300 میلیون ریال انواع کالای قاچاق طی دو روز گذشته در راه‌های ارتباطی و مرزهای استان کردستان با هوشیاری نیروهای انتظامی و مرزبانی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان روز گذشته گفت: مأموران انتظامی ایستگاه شهید میرجلیلی کامیاران، حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه کامیون ولووی مظنون به حمل قاچاق کالا را متوقف کردند.

سرهنگ رسول برزویی اظهار کرد: طی هماهنگی با مراجع قضایی در بازرسی از این خودرو، چهار هزار و 800 متر پارچه خارجی قاچاق به ارزش پنج میلیارد و 800 میلیون ریال کشف کردند.

وی اضافه کرد: مأموران در این عملیات یک نفر متهم را دستگیر، خودرو را توقیف و پرونده تشکیل شده را به مراجع قضایی ارسال کردند.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان افزود: مأموران انتظامی ایستگاه صلوات‌آباد دهگلان نیز حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه کامیون خاور حامل کالای قاچاق را شناسایی و در بازرسی از آن، 40 دستگاه انواع لوازم برقی آشپزخانه به ارزش سه میلیارد ریال شدند.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات، علاوه‌بر توقیف خودرو، راننده آن نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است، افزود: مأموران انتظامی شهرستان بانه در محور بانه - مریوان نیز یک دستگاه کامیون حامل سه رأس گاو و 13 رأس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال کشف و ضبط کرده‌‌اند.

سرهنگ برزویی همچنین از کشف 18 دستگاه تلویزیون ال.ای.دی به ارزش سه میلیارد ریال برابر اطلاعات واصله توسط مأموران فرماندی انتظامی سروآباد خبرداد.

* کشف سه میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان

جانشین فرمانده مرزبانی کردستان نیز گفت: در اجرای طرح کنترل نوار مرزی و مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق در مرزهای استان، مرزبانان در هنگ‌های مرزی بانه و مریوان طی چند عملیات 125 هزار و 200 نخ سیگارت خارجی، 14 دستگاه تلویزیون ال.ای.دی، 24 دستگاه چای‌ساز، سه هزار و 800 لیتر سوخت و دو هزار و 290 بسته تنباکو را کشف کردند.

سرهنگ محمدعارف سپهری افزود: براساس نظر کارشناسان ارزش ریالی این محموله‌های کشف شده، حدود سه میلیارد ریال برآورد شده است.

وی به اشراف مرزبانان این فرماندهی و رصد نوار مرزی استان به‌طور شبانه‌روزی اشاره و اظهار کرد: به‌منظور برخورد قاطع با هرگونه تجاوز مرزی، تردد غیرمجاز و قاچاق کالا، اقدامات گسترده‌ای در سطح مرزهای استان انجام گرفته و مأموران با بهره‌گیری از تجهیزات فنی و گشت‌های روزانه، مانع هرگونه تحرک قاچاقچیان خواهند شد.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 25298