شناسه خبر:27280
1399/6/2 00:22:35

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش میزان خرید تضمینی گندم در استان گفت: تاکنون 94 درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است.

ماشاءالله ارویسی با بیان اینکه تاکنون 555 هزار و 519 تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده، گفت: بیش از 517 هزار تن از این میزان، به‌صورت خرید تضمینی و با قیمت هر کیلوگرم 2500 تومان از کشاورزان خریداری شده و بیش از 38 هزار تن دیگر هم به‌صورت خرید توافقی، توسط کارخانه‌های ماکارونی و با قیمت 10 درصد بیشتر از قیمت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

ارویسی با اشاره به افزایش خرید گندم از کشاورزان استان به نسبت سال گذشته گفت: امسال تاکنون 16 هزار تن گندم بیش از مدت مشابه سال گذشته از کشاورزان گندمکار استان خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال درخصوص پرداخت مطالبات گندمکاران اتفاق خوبی رخ داده، گفت: تاکنون 94 درصد مطالبات گندمکاران استان معادل بالغ‌بر 1258 میلیارد و 536 میلیون تومان به حساب کشاورزان واریز شده است.

ارویسی اضافه کرد: تمام کشاورزانی که تا 14 مرداد گندم خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل داده‌اند، مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال تلاش شده تا مطالبات گندمکاران ظرف 10 روز پس از تحویل گندم در حسابشان باشد، گفت: در تلاش هستیم تا مابقی مطالبات گندمکاران هم سروقت پرداخت شود.

وی با بیان اینکه امسال 58 مرکز کار خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه را بر عهده دارند، گفت: کار خرید تضمینی گندم در مراکز خرید استان تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 27280