شناسه خبر:34822
1399/10/16 10:16:05

سپهرغرب، گروه خبر - عطیه صفی‌‌زاده: سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه در ایام اپیدمی کرونا قشر‌های مذهبی صحنه نبرد را ترک نکردند، عنوان کرد: در این ایام روحانیون، هیئت‌های مذهبی و قرآنی پا به پای جهادگران سلامت در صحنه نبرد با کرونا حضور داشتند و از هیچ تلاشی دراین‌خصوص دریغ نکردند.

روحیه جهادی سردار شهید «حاج‌قاسم سلیمانی» این‌روزها به الگویی برای مقابله با کرونا در شهرستان‌های مختلف کشور تبدیل شده و ساکنان و مسئولان هریک از آن‌ها با طرحی مزین به نام «سردار دل‌ها»، بیماریابی، آموزش، تست سریع، قرنطینه و حمایت از مبتلایان به کوئید 19 را دنبال می‌کنند.

این‌بار دفاع از حریم سلامت را تنها به دست‌اندرکاران بخش بهداشت و درمان نسپرده‌اند و بسیاری از نهادها، ادارات و حتی گروه‌های مردمی، عزم خود را برای مقابله جدی‌تر با این ویروس در جای‌جای این کشور جزم کرده‌اند.

کبودراهنگ همدان ازجمله این شهرستان‌ها است که کارمندان ادارات، عوامل سپاه، بسیج، هلال‌احمر و اورژانس، سازمان‌های مردم‌نهاد، سفیران سلامت، اصحاب رسانه، فرماندار، شهرداران و بخشداران آن در یک کلام همه و همه در یک پایگاه جهادی و در یک صف مشترک برای دفاع از سلامت شهروندان وارد کارزار مبارزه می‌شوند.

در این طرح تیم‌های مراقبتی، حمایتی، نظارتی از طریق کمک‌های نقدی و حمایت‌های مردمی، به‌صورت فعال در صحنه حضور می‌یابند تا منسجم و یکپارچه، سدی در مقابل این بیماری منحوس ایجاد کنند و با اولویت دادن به اقشار آسیب‌پذیر، خانواده‌های کم‌درآمد، سالمندان و بیماران زمینه‌ای، بتوانند بیش از گذشته در مسیر مقابله گام بردارند.

هم‌سویی کمک‌های مؤمنانه یکی از نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی شهرستان کبودراهنگ به‌شمار می‌رود و خانواده‌هایی که ازنظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

یکی از ارگان‌هایی که از زمان شیوع کرونا پا به پای کادر بهداشت و درمان برای مهار این ویروس و کمک به اقشار آسیب‌دیده تلاش مستمر داشته، سازمان تبلیغات اسلامی است.

در همین راستا تصمیم گرفتیم با سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی کبودراهنگ با موضوع اقدامات این مرکز در ایام‌ کرونا ‌و طرح شهید سلیمانی به گفت‌وگو بنشینیم که نتیجه را در ادامه می‌خوانیم:

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ با بیان آنکه این سازمان با هدف کمک به اقشار آسیب‌پذیر از کرونا موفق شده است تسهیلاتی به مداحان، روحانیون، طلبه‌ها و هیئت‌های قرآنی اعطا کند، خاطرنشان کرد: تاکنون 85 میلیون تومان تسهیلات کرونایی به افراد آسیب‌دیده از کرونا تحت نظر این ارگان تعلق گرفته است.

حجت‌الاسلام عبدالحسن کیهانی در ادامه با بیان اینکه همچنین با کمک مردم، روحانیون، ستاد فرمان امام و بنیاد مستضعفین تاکنون در طرح کمک مؤمنانه اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در این طرح تاکنون اقداماتی همچون پویش اجاره‌بها، نذر گوسفند، کمک‌های نقدی به محرومین و تهیه تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و جامانده از تحصیل انجام گرفته است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: همچنین در عید غدیر یک تُن مرغ بین افراد نیازمند این شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه نذر گوسفند با مشارکت و همراهی تعداد زیادی از مردم و خیرین در شهرستان کبودراهنگ انجام شده است، مطرح کرد: طرح نذر گوسفند با توجه به شرایط فعلی، با رعایت اصول بهداشتی و با مشارکت خیرین و مردم نیکوکار با حفظ کرامت و عزت خانواده‌های تحت حمایت در تمامی بخش‌های این شهرستان انجام گرفته و نذورات قربانی بین نیازمندان توزیع شد.

      هم‌دلی و همراهی مردم با محرومین در ایام کرونا بی‌نظیر است

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ با بیان آنکه در این ایام مردم بیشتر از گذشته همراه و هم‌دل با محرومین شدند، گفت: یکی از اهداف طرح کمک‌های مؤمنانه ترویج مساعدت مردم به مردم است که این مهم در شهرستان کبودراهنگ به‌خوبی صورت گرفت و در این مدت مبلغ 200 میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری ‌شده است.

حجت‌الاسلام کیهانی با بیان اینکه روحانیون، طلاب و هیئت‌های قرآنی و مذهبی در ایام اپیدمی کرونا از هیچ کمکی دریغ نکردند و پا به پای کادر بهداشت و درمان برای مهار این بیماری تلاش و کوشش کردند، افزود: در این ایام‌ از تدفین کرونایی‌ها تا آموزش‌های کرونایی، توزیع ماسک و اقلام بهداشتی و توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی و فرهنگی توسط این اقشار انجام می‌شود‌.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به طرح مدافعان سلامت، گفت: همچنین در این ایام روحانیون، طلاب و هیئت‌های مذهبی با حضور در مراکز درمانی و همچنین ضد عفونی کردن معابر و توزیع ماسک، اقدامات خوبی انجام دادند.

حجت‌الاسلام کیهانی با اشاره به مشاغل خانگی و تولیدکنندگان که در ایام کرونا آسیب دیدند، ابراز کرد: با تحقیق و جست‌وجو از افراد معتمد اگر فردی و شغلی در ایام پاندمی کرونا متحمل آسیب شده باشد، سعی می‌کنیم که با معرفی آن‌ها به ارگان‌های مختلف، حمایت و دل‌جویی به‌عمل آوریم.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی به مدت دو ماه است که به‌صورت مستمر در شهرستان کبودراهنگ انجام شده است، گفت: عملیات طرح شهید سلیمانی مساجد را محور اقدامات خیرخواهانه قرار می‌دهد و توزیع اقلام بهداشتی، غذایی و بسته‌های فرهنگی از مساجد و با استفاده از ظرفیت روحانیون انجام می‌شود.

      بسیج، امامان جمعه و تبلیغات اسلامی هم‌سو‌ وهم‌راستا برای حل مشکلات محرومین

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ با بیان آنکه در این ایام بسیج، سازمان تبلیغات و امامان جمعه همانند یک مثلث هم‌سو ‌و هم‌راستا برای رفع مشکلات آسیب‌دیدگان از کرونا تلاش کردند، عنوان کرد: با همکاری و همراهی امامان جمعه و بسیج تاکنون با اعتبار و کمک‌هایی بالغ‌بر 600 میلیون، موفق به اجرای 99 درصد طرح شهید سلیمانی در روستای گل‌تپه شدیم.

حجت‌الاسلام کیهانی با بیان آنکه این طرح به‌صورت مستمر و گسترده در روستاها و شهرستان کبودراهنگ انجام می‌شود، گفت: در دو روستای شیرین‌سو و بخش مرکزی اقداماتی انجام ‌شده است و امیدواریم تا پایان سال شاهد خدمت‌رسانی و اجرای این طرح در تمامی روستاها و شهرستان کبودراهنگ باشیم.

وی با اشاره به اقدامات گروه خواهران یاوران شفیعه، بیان کرد: این گروه که متشکل از پنج تا هشت نفر از طلاب قم است، به‌صورت جهادگرانه در ایام محرم به شهرستان کبودراهنگ و روستاهای آن عازم می‌شوند و به آموزش سبک زندگی اسلامی، آموزش‌های معارفی و اخلاقی، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و آموزش معارف دینی در فضاهای مجازی و درسی دانش‌آموزان ازجمله شاد می‌پردازند.

      دعا و استغفار همگانی یکی از اهداف مهم طرح شهید سلیمانی

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه یکی از محور‌های طرح شهید دعا و استغفار همگانی است، مطرح کرد: اداره تبلیغات اسلامی با راه‌اندازی دعا واستفغار همگانی برای رفع بلایا اقدام خوبی همچون ساخت کلیپ و درنظر گرفتن زمانی مشخص برای دعا و پخش از صدا‌وسیما انجام داده است.

حجت‌الاسلام کیهانی در ادامه با اشاره به اقدامات کانون مداحان، گفت: همچنین کانون مداحان شهرستان کبودراهنگ با نشر کلیپ‌های مداحی و ادعیه در فضای مجازی و راه‌اندازی پویش‌های مختلف اقداماتی خوبی انجام دادند.

وی با اشاره به اقدامات کانون مؤسسات در این ایام، ابراز کرد: همچنین این کانون به تفسیر قرآن، صحیفه سجادیه و ادعیه مختلف در فضای مجازی پرداخته است.

سخن آخر آنکه طرحی که مزین شده به‌نام سردار دل‌ها، تاکنون توانسته است در شهرستان‌های مختلف اقدامات خوبی در این خصوص انجام دهد.

به نظرمی رسد یکی از اهداف مهم این طرح فارغ از بحث‌ کمکی‌های مالی، امیدآفرینی و ترویج روحیه گذشت و همدلی در بین اقشار مختلف جامعه باشد که این مهم تاحدودی انجام شده است.

امید است با تأسی و پیروی از راه سردار دل‌ها روزبه‌روز شاهد همدلی مردم و مسئولین در کشور باشیم.

آرمان‌ها مبین آن است که وقتی این حرکات با یکدیگر هم‌راستا شوند، یعنی هم کادر بهداشت و درمان در میدان و خطوط مقدم خوب عمل کند، مردم خوب همکاری کنند، نیروی انتظامی خوب در صحنه حرکات و جابه‌جایی‌ها را کنترل کند و وقتی که اعضای داوطلب بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی با نیروهای داوطلب بسیج پیوند بخورد و یک حرکت سطح ملی را آغاز کنند، آن زمان ما حتماً موفقیت را تجربه می‌کنیم که امروز شاهد این موفقیت هستیم.

طرح شهید سلیمانی می‌تواند نقطه مرکزی این یافته جدید کشور ما باشد که در جهان منحصربه‌فرد بوده و حتی تجربه موفقی است که اگر کشورهای دیگری بتوانند ساختار نظام اجتماعی خود را با مدیریت این مسئله همراه کنند، آن‌ها هم می‌توانند شیوه‌های صعودی را به شیوه‌های نزولی یعنی فرازها را به فرود تبدیل کنند تا آرامش خاطر جهانی بعد از این مسئله حاصل شود.

شناسه خبر 34822