شناسه خبر:35511
1399/10/30 10:28:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: سال گذشته مطابق روال سنوات ماقبل بیش از 13 هزار میلیون ریال در راستای ارتقای پدافند غیر عامل و موارد حفاظتی شرکت آبفای استان هزینه شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، سیدهادی حسینی‌بیدار در جلسه کارگروه آب (شورای پدافند غیر عامل) که در محل سالن جلسات شرکت آبفای استان برگزار شد، درخصوص طرح جامع پدافند استان توضیح داد: با توجه به تأکیدات استاندار همدان، برش کارگروهی این طرح در دستور کار شرکت قرار گرفت و بر همین اساس مهلت یک‌هفته‌ای برای اعضای کارگروه به‌منظور ارائه بسته راهکارها و گرفتن تمهیدات لازم درنظر گرفته شد.

وی همچنین با اذعان به اینکه مخاطرات و آلاینده‌های شیمیایی و نفتی به‌عنوان تهدیدی برای منابع آب محسوب می‌شوند، افزود: اندیشیدن تدابیر لازم در این خصوص از الزامات است و بر همین اساس مقرر شد طی جلسات مشترک با دستگاه‌های مرتبط نظیر محیط‌زیست و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، راهکارهای کاهش تهدید اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه با توجه به بارش‌های اخیر، اندیشیدن تدابیر کوتاه‌مدت و بلندمدت در راستای تأمین آب شرب به‌منظور پیشگیری از بروز بحران ضروری است.

وی گفت: اجرای پژوهش بررسی نوین خنثی‌سازی و مقابله با تهدیدات بیوتروریستی، بیوشیمیایی و میکروبی در تأسیسات آب شرب استان همدان با همکاری اساتید دانشگاه صنعتی همدان انجام گرفت.

حسینی‌بیدار همچنین ضمن اشاره به عقد قرارداد isns و مطالعات امن‌سازی شبکه از محل اعتبارات پدافند غیر عامل و با تصویب کارگروه مربوطه، افزود: این تدابیر در راستای امن‌سازی زیرساخت‌ها و سرویس‌های سایبری اندیشیده شده است.

وی عنوان کرد: مطالعات پدافند غیر عامل در رابطه با تأسیسات در دست بهره‌برداری آب شرب توسط مشاور ذی‌صلاح انجام شده و مابقی موارد درحال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان همچنین ضمن اشاره به اندیشیدن تدابیر لازم در راستای تبدیل سامانه‌های گازی گندزدایی به سامانه‌های نوین و ایمن، گفت: تاکنون تبدیل بیش از 34 سامانه عملیاتی شده و برای 99 سامانه نیز عقد قرارداد صورت پذیرفته است.

وی همچنین بیان کرد: سال گذشته مطابق روال سنوات ماقبل بیش از 13 هزار میلیون ریال در در راستای ارتقای پدافند غیر عامل و موارد حفاظتی شرکت آبفای استان هزینه شد که قطعاً بخشی از آن تعهدی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از خریداری دو تانکر آب‌رسانی به‌منظور آب‌رسانی در شرایط بحرانی و خرید دستگاه‌های بسته‌بندی آب خبر داد و عنوان کرد: خرید، تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتورهای برق اضطراری و برگزاری مانور مشترک پدافندی نشت گاز و مخاطرات هم‌زمان ازجمله اقدامات انجام‌شده در این حوزه بوده است.

حسینی‌بیدار درخصوص برنامه ایمنی آب نیز توضیح داد: براساس چرخه اقدامات پدافند زیستی، رصد و پایش تهدیدات زیستی و هشدار سریع و همچنین قرنطینه و محدودسازی، رفع آلودگی و بازیابی منابع آلوده توسط دفتر کنترل کیفیت در راستای پدافند غیر عامل به‌صورت مستمر انجام شده که نهایتاً منجر به گرفتن گواهی ایزو 17025 و ایزو 18001 شد.

وی در همین رابطه اعلام کرد: تاکنون 10 گام از مراحل برنامه ایمنی آب در شهرستان‌های مختلف استان ازجمله همدان، اسدآباد، بهار و دیگر شهرستان‌ها انجام شده است.

لازم به ذکر است در این نشست وضعیت خطوط انتقال عمومی تأمین‌کننده برق تأسیسات آب شرب روستایی مورد بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شد.

شناسه خبر 35511