شناسه خبر:39257
1400/1/26 06:58:19

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس بنیاد مسکن نهاوند گفت: طی یک سال گذشته بیش از 850 واحد مسکن روستایی و شهری با اعتبار 44 میلیارد تومان احداث شده است.

علیرضا نثاری با بیان اینکه یکی از رسالت‌های بنیاد مسکن ساخت خانه برای محرومان است، اظهار کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شد، کار ساخت مسکن برای محرومان از ابتدای مهرماه سال گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: تاکنون 400 واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان ویژه افراد فاقد مسکن و دارای شرایط خاص در روستاها درحال ساخت است که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند بیان کرد: به‌منظور ساخت واحدهای مسکونی محرومان به هر واحد 50 میلیون تومان تسهیلات با نرخ پنج درصد و 30 میلیون تومان نیز کمک بلاعوض داده می‌شود و معاف از هزینه نظارت و طراحی و صدور پروانه ساخت شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه عمران روستایی نیز طی یک سال گذشته آسفالت معابر 17 روستای شهرستان انجام شده است، گفت: این عملیات با اعتبار ملی بالغ‌بر 16 میلیارد تومان انجام شده و عملیات زیرسازی معابر نیز در 27 روستا به مساحت 190 هزار متر مربع انجام شده است.

نثاری ادامه داد: در راستای اجرای طرح هادی روستایی عملیات جدول‌گذاری، احداث کانال‌های سنگی و دیواره‌سازی نیز در 24 روستا با اعتبار تخصیصی ملی و استانی بالغ‌بر 14 میلیارد تومان اجرا شده است.

وی از واگذاری 570 جلد سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان خبر داد و افزود: در طرح اقدام ملی مسکن با همکاری اداره راه و شهرسازی ساخت 365 واحد آپارتمانی در یکی از بهترین نقاط سکونتگاهی درحال انجام است که تاکنون 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند با بیان اینکه طی روزهای آینده عملیات اصلی اجرای سازه‌های بتنی این ساختمان‌ها در قالب 14 بلوک هفت‌طبقه آغاز خواهد شد، گفت: علاوه‌بر احداث این تعداد واحد مسکونی، کار ساخت واحد مسکونی برای 145 نفر در قالب خودمالک در شهرک نیروی انتظامی نیز درحال سامان‌دهی است‌.

وی درخصوص آخرین وضعیت بازسازی مسکن سیل‌زدگان نیز ابراز کرد: کار بازسازی مسکن سیل‌زدگان سال 98 این شهرستان نیز با پیشرفت فیزیکی 93 درصد درحال انجام است که در زمینه جذب اعتبارات، این شهرستان 30 درصد مجموع اعتبارات استان را به خود اختصاص داده است.

شناسه خبر 39257