شناسه خبر:46501
1400/7/8 09:23:24

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به مشارکت 406 کارفرما استان در اجرای طرح یارانه دستمزد، گفت: تاکنون بیش از یک‌هزار و 800 نفر در طرح یارانه دستمزد در استان کرمانشاه جذب شده‌اند.

مختار احمدی از اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد در 16 استان مرزی و محروم کشور خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف کاهش هزینه‌های به‌کارگیری نیروی کار جدید برای کارفرما به‌منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال در بازار کار، حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی به‌شدت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در استان درحال اجرا است.

وی گفت: در این طرح جویندگان کار باید تحصیلات متوسطه (دیپلم) و بالاتر داشته باشند. اولویت با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که سن آن‌ها از 37 سال تمام بیشتر نباشد (برای آقایان طول دوره خدمت سربازی به حداکثر سن افزوده می‌شود)، برای زنان سرپرست خانوار جویندگان کار نیز شرط سنی تا سقف 45 سال تعیین شده است.

معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سقف بهره‌مندی هر کارگاه حداکثر تا پنج برابر میانگین فهرست نیروهای بیمه‌شده نزد تأمین اجتماعی در 12 ماه گذشته است و بنگاه‌های جدیدالتأسیس از این بند مستثنا هستند.

وی درباره مدت و میزان پرداخت یارانه دستمزد اضافه کرد: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به‌ازای هر جوینده کار با تأیید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا سقف 12 ماه، میزان یارانه دستمزد نیز معادل 30 درصد حداقل حقوق دستمزد مصوب شورای عالی کار بوده و مؤسسه عام مکلف است حداکثر تا 10 روز کاری پس از اعلام دستگاه ناظر مبنی بر تأیید سازمان تأمین اجتماعی براساس پرداخت حق بیمه جوینده کار توسط کارفرما، نسبت به واریز یارانه دستمزد به حساب کارفرما اقدام کند.

وی با اشاره به مشارکت 406 کارفرما استان در اجرای این طرح، گفت: تاکنون بیش از یک‌هزار و 800 نفر در طرح یارانه دستمزد در استان کرمانشاه جذب شده‌اند.

شناسه خبر 46501