شناسه خبر:46926
1400/7/21 09:03:07

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان گفت: پس از 20 سال انتظار، مقدمات چاپ و نشر نتایج 11 فصل حفاری باستان‌شناسی هگمتانه آغاز شد.

علی مالمیر ظهر روز گذشته در حاشیه جلسه فنی بررسی چاپ و نشر حفاری هگمتانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقدمات چاپ و نشر نتایج 11 فصل حفاری باستان‌شناسی هگمتانه، پس از 20 سال انتظار آغاز شد.

وی با بیان اینکه نتایج 11 فصل حفاری در تپه هگمتانه به سرپرستی دکتر محمدرحیم صراف در قالب یک جلد کتاب طراحی شده است، بیان کرد: هماهنگی اقدامات نهایی تدوین فنی این مجموعه ارزشمند انجام و با همت و پیگیری اداره‌ کل و پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه و کارشناسان حوزه باستان‌شناسی و با مشارکت بنیاد ایران‌شناسی، این کتاب ارزشمند درحال آماده شدن برای چاپ است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان ادامه داد: در اجرای سند مدیریت راهبردی هگمتانه و هم‌راستا با ادامه کاوش‌های باستان‌شناسی، انتشار یافته‌های 22 فصل کاوش باستان‌شناسی از مهم‌ترین اهداف اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی در هگمتانه است که انتشار جلد نخست این یافته‌ها به کاوش‌های دکتر صراف اختصاص دارد.

وی ضمن تقدیر از مهدی سلطانی مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه، تصریح کرد: مجلدهای بعدی این کاوش‌ها نیز به‌زودی در نوبت انتشار قرار گیرد.

شناسه خبر 46926