شناسه خبر:47034
1400/7/22 13:13:09

وزیر راه و شهرسازی گفت: اقدامی که دولت برای ساخت مسکن در 4 سال آینده در نظر گرفته است می‌تواند مشکلات کسانی را که مسکن ندارند برطرف کند.

رستم قاسمی با بیان اینکه امید است که سفر هیئت دولت به استان فارس دستاوردهای خوبی برای مجموعه استان به‌دنبال داشته باشد، اظهار کرد: با وجود شرایط اقتصادی قبل از سفر موضوعات مربوط به استان بررسی و اقدامات خوبی برای استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده تا مشکلات اساسی این حوزه استان به‌ویژه آزادراه شیراز ـ اصفهان حل شود، گفت: مشکلات بزرگراه کمربندی فارس نیز برطرف می‌شود و باند دوم شیراز ـ عسلویه استارت می‌خورد علاوه بر آن راه‌آهن فارس به بندر و منطقه عسلویه که در سفر بوشهر مطرح شده در این سفر هم جزو مصوبات است.

قاسمی با ابراز اینکه "امید است که با این سفر چهره استان تغییر کند"، افزود: در حیطه وظیفه ساختاری این وزارت‌خانه نیز مشکلات را در دستور کار قرار می‌دهم و پیگیری می‌کنم و مشکلات را به هیئت دولت گزارش می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه "از پروژه‌های مسکن به‌ویژه مسکن مهر هم بازدید می‌شود تا مشکلاتی که اشاره شده است برای ساخت مسکن و پروژه‌های مسکن مهر بررسی و نواقص را برطرف کنیم"، اضافه کرد: اقدامی که دولت برای ساخت مسکن در 4 سال آینده در نظر گرفته می‌تواند مشکلات کسانی را که مسکن ندارند برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: قانون جهش تولید مسکن می‌تواند موضوع مسکن را که بخشی از سبد درآمد خانوار است تحت تأثیر قرار دهد و کسانی که مسکن ندارند در این اقدام جدید شرکت کنند چون مزیت‌های این قانون متفاوت‌تر از گذشته است.

قاسمی با اظهار اینکه "شرایط و اصلاحات جدید در حوزه مسکن را در دستور کار قرار دادیم"، عنوان کرد: پیش‌بینی شده است که در 2 سال اول دولت بیش از 100هزار واحد مسکن در کل استان داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه مزیت‌هایی که در قانون جهش تولید پیش‌بینی شده است برای کسانی که مسکن ندارند جذابیت ایجاد می‌کند، گفت: این روند باید ادامه پیدا کند تا مشکل کمبود مسکن نداشته باشیم و نگاه‌های جدید این است که کمتر به‌سمت ارتفاع‌سازی برویم به‌ویژه در روستاها و شهرهای کوچک به‌عنوان یک اقدام اساسی دولت سیزدهم در کل کشور ایجاد شده است و در همه استان‌ها انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم عقب‌ماندگی استان فارس را برطرف و شرایط بهتری را برای حل مشکل مسکن ایجاد کنیم.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 47034