شناسه خبر:47594
1400/8/6 13:20:51

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان پست گفت: سامانه الکترونیکی روستا یار برای عرضه محصولات روستائیان به زودی راه‌اندازی می‌شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر با بیان اینکه سامانه الکترونیکی روستا یار به زودی راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: روستائیان سراسر کشور در این سامانه می‌توانند محصولات کشاورزی، دامی و صنایع دستی خود را بدون واسطه عرضه کنند و به فروش برسانند‌.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد خریدها در کشور هم‌اکنون اینترنتی انجام می‌شود، افزود: با خرید اینترنتی حجم مبادلات پستی نیز افزایش یافته و هم تاکنون به 3 برابر رسید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست از افزایش 30 درصدی زیرساختهای پست پس از شیوع کرونا و افزایش مبادلات در کشور خبر داد و تصریح کرد: ابتدای شیوع کرونا و افزایش حجم مبادلات، سازمان غافلگیر شد اما در ادامه با افزایش زیرساخت ها، مشکل مبادلات علاوه بر اینکه حل شد، هم‌اکنون زیرساخت‌های مازاد نیز داریم.

سبحانی فر با اعلام اینکه در چند ماه گذشته به دلیل شرایط کرونایی، دو نمایشگاه کتاب و قرآن را به صورت مجازی برگزار کردیم که با افزایش استقبال روبرو بودیم، گفت: زمانی که نمایشگاه حضوری بود هزار و 200 ناشر شرکت کردند اما در زمان کرونایی هزار و 800 ناشر شرکت کردند که بیش از 85 هزار آدرس پستی برای ارسال ثبت شده بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از شرکت و کارخانه‌های ورشکسته پس از عقد قراداد با ما و فروش اینترنتی به صورت باورنکردنی افزایش فروش داشتند، یادآورشد: یکی از اقدامات انجام شده راه‌‌اندازی خطوط مستقیم مبادلات بین استانی است.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 47594