شناسه خبر:47894
1400/8/13 09:56:02
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در اراک:

امسال 300 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد خواهد شد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از ایجاد 300 هزار فرصت شغلی تا پایان سال جاری در کشور خبر داد.

سیدمرتضی بختیاری پیش از ظهر روز گذشته در دیدار با آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه و رئیس شورای زکات استان مرکزی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته امسال 300 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد خواهد شد.

وی گفت: همچنین تا سال آینده نیز 200 هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده که درمجموع 500 هزار فرصت شغلی تا پایان سال 1401 با راهبردهای برنامه‌ای این نهاد انقلابی ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور توانمندسازی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد از طریق ایجاد اشتغال را از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد برشمرد و ادامه داد: بسترسازی برای توانمندسازی مددجویان زیر پوشش با حفظ کرامت آنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بختیاری گفت: فراهم آوردن درآمد باثبات از طریق ایجاد اشتغال نقش مؤثری در حفظ کرامت مددجویان زیر پوشش کمیته امداد دارد که این مهم نیز با جدیت در دستور کار است.

وی ساخت و بهسازی و مرمت مسکن محرومان، تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری را از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های کمیته امداد برشمرد و افزود: درتلاش هستیم امسال در استان مرکزی 6 هزار و 700 فرصت شغلی ایجاد کنیم و چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان جویای کار قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای زکات استان مرکزی نیز گفت: ایجاد حس‌ خودباوری در مددجویان باید به‌صورت جدی دنبال و پیاده‌سازی شود.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی افزود: با وجود کاهش خرید گندم، اما جمع‌آوری زکات واجب در استان افزایش چشمگیری داشته است.

 

شناسه خبر 47894