شناسه خبر:50411
1400/10/8 09:34:54
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی:

تجهیزات جاده‌ای استان مرکزی به ارزش 29 میلیارد ریال سرقت شد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در سال جاری 29 میلیارد و 10 میلیون ریال از تجهیزات ایمنی و هشداردهنده سطح جاده‌های این استان سرقت شد.

«مهرداد جهانی» روز سه‌شنبه افزود: پنج مورد ترانسفورماتور روشنایی به ارزش پنج میلیارد ریال، هشت هزار و 700 متر کابل روشنایی به ارزش هشت میلیارد و 700 میلیون ریال و 28 چراغ چشمک‌زن به ارزش دو میلیارد و 800 میلیون ریال امسال از سطح جاده‌های استان مرکزی سرقت شده‌ است.

وی ادامه داد: دو عدد تابلو برق به ارزش 200 میلیون ریال، 35 عدد چراغ چشم‌گربه‌ای سولار به ارزش 110 میلیون ریال و 650 عدد تابلو و علائم ایمنی نیز به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال، امسال از سطح جاده‌های استان مرکزی سرقت شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: هشت عدد تأسیسات دوربین و سامانه ثبت تخلفات به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال و 350 قطعه گاردریل به ارزش هفت میلیارد ریال طی این مدت از جاده‌های استان سرقت شد.

جهانی نصب تابلو و علائم هشداردهنده در جاده‌ها را ازجمله وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد و گفت: هرساله آمار قابل توجهی از این تجهیزات ازجمله نرده، پُل، پایه‌های اخطاری، انتظامی، اطلاعاتی، صفحه گاردریل، چراغ‌های چشمک‌زن سولار، تجهیزات سامانه روشنایی و متعلقات آن به سرقت می‌رود.

وی ادامه داد: تابلوها و علائم هشداردهنده در جاده‌ها با هدف راهنمایی و هدایت رانندگان، حفظ و ارتقای ایمنی جانی مسافران نصب شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: آشکارسازی راه‌ها، نصب تابلو در مکان‌های مناسب، حفظ حریم جاده‌ها، نصب سرعت‌گیر، روشنایی راه و سامانه‌های ثبت تخلف، ازجمله مهم‌ترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برای ارتقای ایمنی جاده‌ها است.

جهانی با یادآوری سرقت 33 میلیارد ریال از تجهیزات ایمنی جاده‌های استان مرکزی در سال گذشته، افزود: انجام اقداماتی شامل فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از تبعات نبود تابلوهای هشداردهنده ازجمله اقدامات این اداره کل برای کاهش سرقت در سطح جاده‌های استان مرکزی است.

وی ادامه داد: تعدادی از سارقان علائم ایمنی جاده‌های استان مرکزی با همکاری نیروی انتظامی در این مدت دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از شهروندان استان مرکزی خواست درصورت مشاهده سرقت، خریدوفروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌ای، مراتب را به پلیس 110 و یا از طریق تماس با تلفن 141 برای رسیدگی فوری گزارش دهند.

شناسه خبر 50411