شناسه خبر:54850
1401/2/11 09:11:01

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار بازسازی تجهیزات صنایع برای کاهش آلایندگی شد و گفت: آنجا که سلامت مردم به دلیل آلودگی‌ها آسیب می‌بیند، مراقبت بیشتری لازم است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در جمع مدیران حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: توجه به مسئله محیط زیست، حفظ آب، خاک، حیوانات و حق طبیعت بارها در روایات دینی ما مطرح شده و حفظ محیط زیست یک آموزه بلند و از مهمترین آموزه‌های دینی ماست.

وی با اشاره به اهمیت آزادسازی حریم رودخانه‌ها برای عموم مردم در همدان، تاکید کرد: مسخر بودن طبیعت برای بشر به این معنی نیست که بدون هیچ ضابطه‌ای به آن دست‌درازی کند و به تخریب آن بپردازد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با قدردانی از کارکنان حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: پرسنل حفاظت محیط زیست با کمترین حقوق و مزایا و سختی کار، در راه حفظ محیط زیست خدمت می‌کنند و اگر شرایطی فراهم شود که شغل محیط‌بانی به عنوان یک شغل سخت و زیان‌آور محسوب شود، اقدام درخور و شایسته‌ای خواهد بود.

وی از ساخت مستندی با موضوع حفظ محیط زیست در دفتر امام جمعه خبر داد و افزود: در این مستند به موارد متعددی از جمله حفظ محیط زیست و چالش‌های آن در استان و نیز شغل محیطبانی و سختی این کار پرداخته شده که به زودی آماده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی شعبانی در ادامه با اشاره به میزان مصرف آب و انرژی در کشور بیان کرد: ما در این زمینه بارها تلاش کردیم اصلاح الگوی مصرف را به مردم یادآوری کنیم و در خطبه‌های نماز جمعه و تریبون‌های دیگر به این مسئله پرداختیم زیرا مسئله مهمی است.

وی خواستار بازسازی تجهیزات صنایع برای کاهش آلایندگی شد و بیان کرد: اولویت‌ها باید در نظر گرفته شود و آنجا که سلامت مردم به دلیل آلودگی‌ها آسیب می‌بیند، مراقبت بیشتری لازم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان ابراز امیدواری کرد نسل آینده این استان، از صفای روح کوهستان الوند برخوردار باشند.

شناسه خبر 54850