شناسه خبر:62082
1401/8/12 09:04:30

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان نهاوند گفت: به‌منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نهاوند از سوی اداره راه و شهرسازی زمین مورد نیاز تعیین و به بنیاد مسکن اعلام شود.

علیرضا نثاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اجرای هرچه سریع‌تر طرح تبدیل مسکن مهر به نهضت ملی مسکن در شهرهای فیروزان، گیان و برزول در شورای مسکن تأکید شده و مسئولیت این کار در شهر فیروزان به بنیاد مسکن و در شهرهای برزول و گیان به اداره راه و شهرسازی محول می‌شود.
وی افزود: برای اجرای این پروژه لازم است ابتدا طرح تفکیکی زمین انجام شود که ما منتظریم این کار از سوی مسئولان ذی‌ربط انجام شود تا بتوانیم هرچه سریع‌تر کار خود را آغاز کنیم.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند به اجرای مرحله نخست طرح نهضت ملی مسکن در شهر نهاوند اشاره کرد و گفت: درحال حاضر 365 واحد به‌صورت انبوه‌سازی در یکی از بهترین مناطق کوی شهیدحیدری درحال احداث است که میزان پیشرفت فیزیکی آن تاکنون 41 درصد بوده و منابع مالی آن از طریق آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت کار تأمین می‌شود.
وی افزود: تاکنون در این شهرستان هشت هزار و 432 نفر برای مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 6 هزار و 134 نفر واجد شرایط بوده و دو هزار و 164 نفر تأیید نهایی شده‌ است و باید برای آن‌ها تصمیم‌گیری شود.
نثاری اضافه کرد: از مجموع دو هزار و 164 نفری که مورد تأیید نهایی قرار گرفته‌اند، 411 نفر تعیین تکلیف شده که مراحل احداث مسکن برای 365 نفر در قالب انبوه‌ساز و 46 نفر نیز به‌صورت گروه‌های ساخت در شهرک امیرکبیر در دست اقدام است.
وی در ادامه به وضعیت مسکن مهر در سایر شهرهای شهرستان پرداخت و افزود: در شهر گیان 258 مسکن مهر وجود دارد که 374 نفر ثبت‌نامی وجود داشته و از این تعداد 272 نفر آن‌ها واجد شرایط بوده‌اند که 99 نفر تأیید نهایی شده‌اند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان نهاوند گفت: همچنین در شهر فیروزان 210 مسکن مهر وجود دارد که 562 نفر برای آن‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و 458 نفر واجد شرایط بوده و از این تعداد 121 نفر نیز تأیید نهایی شده‌اند.
وی افزود: در شهر برزول نیز 276 مسکن مهر وجود دارد که 158 نفر متقاضی برای آن‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که 124 نفر دارای شرایط لازم بوده و 16 نفر نیز تأیید نهایی شده‌اند.
نثاری در پایان گفت: قرار است در طرح نهضت ملی مسکن برای افرادی که از شرایط لازم برخوردار باشند، کار احداث مسکن به‌صورت گروه‌های ساخت سه‌نفره انجام شود.

شناسه خبر 62082