شناسه خبر:63623
1401/9/21 08:50:19

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان آشتیان گفت: تعریض، مرمت و بازسازی، اصلاح رادیه و برید و اجرای دریواسیون 30 دستگاه انواع پُل‌ و آبروهای جاده‌های این شهرستان انجام شد.

«صابر کربلایی‌حسنی» روز یکشنبه افزود: این اقدامات در راستای افزایش ایمنی حاشیه راه‌های آشتیان، در قالب اجرای طرح سراسری راهداری محوری با اولویت ارتقای ایمنی در جاده‌های مواصلاتی، به‌صورت تعریض شانه‌های خاکی، رفع نقاط پرتگاهی و تنظیم شیب شیروانی راه‌ها اجرا شد.
وی ادامه داد: تعریض بیش از 10 دستگاه آبرو لوله‌ای با استفاده از 70 لوله بتنی با دهانه یک متر، بتن‌ریزی و اصلاح رادیه، برید، ترمیم آبشستگی و اجرای دریواسیون برای 20 دستگاه پُل آبرو در جاده‌های حوزه استحفاظی شهرستان آشتیان با استفاده از پنج دستگاه ماشین‌آلات راهداری و با همت 10 نیروی راهداری آشتیان، ازجمله اقدامات اداره کل راهداری این شهرستان برای ارتقای ایمنی جاده‌ها بوده‌ است.
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان آشتیان خاطرنشان کرد: توسعه، تعریض، مرمت و بازسازی پُل‌های موجود در راه‌های این شهرستان با صرفه‌جویی 500 میلیون تومانی اعتبارات انجام شده‌ است.
کربلایی‌حسنی گفت: ترانشه‌برداری، شانه‌سازی و رفع افتادگی شانه خاکی جاده «آشتیان- ورسان» به طول 10 کیلومتر با حجم عملیات خاکی 10 هزار متر مکعب، نصب بیش از 80 عدد انواع تابلو و علائم ایمنی، اجرای روکش آسفالت به طول پنج کیلومتر و خط‌کشی از دیگر اقدامات اداره راهداری این شهرستان برای افزایش ایمنی در جاده‌های شهرستان است.
وی افزود: محور «آشتیان- ورسان» ازجمله راه‌های فرعی با اهمیت شهرستان آشتیان است که با عبور از چندین روستا به‌عنوان مسیر جایگزین راه ارتباطی بین آشتیان و قم نیز به‌شمار می‌رود.
شهرستان آشتیان با جمعیتی بالغ‌بر 25 هزار نفر در 70 کیلومتری شمال شرق اراک مرکز استان مرکزی قرار دارد.

شناسه خبر 63623