شناسه خبر:64743
1401/10/18 09:33:55

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: معیشت و اشتغال مردم مریوان و مرزنشینان این شهرستان با بهره‌برداری از منطقه آزاد تجاری، رونق خواهد یافت و از این لحاظ آینده درخشانی در انتظار منطقه است.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز شنبه در آیین بهره‌برداری از آسفالت معابر روستای میرآباد مریوان اظهار کرد: به طور قطع با اتمام منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، تحول بزرگ اقتصادی در منطقه روی می‌دهد، ضمن اینکه تنها استانی هستیم که از بین هفت منطقه آزاد تجاری تصویب شده، اساسنامه آن در هیئت دولت تصویب شد.
وی با بیان اینکه طرح جامع منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان 70 درصد پیشرفت دارد، افزود: بازارچه‌های مرزی استان بعد از سه سال بسته بودن، پارسال به همت دولت بازگشایی شد.
استاندار کردستان با اشاره به آغاز فرایند انتقال بازارچه مرزی خانم شیخان به به‌رده رشه، یادآور شد: در جلسه هفته گذشته هیئت دولت، موضوع بازگشایی بازارچه‌های مرزی و معیشت مرزنشینان را مطرح کردم که ردیس جمهور نیز بر ضرورت توجه به معیشت مرزنشینان تأکید کرد.
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: اگر به اقتصاد مرزنشین توجه شود، شاهد امنیت پایدار در منطقه خواهیم بود، بنابراین نیاز است به شغل و معیشت مناطق مرزی اهتمام ویژه شود.
شیوا قاسمی‌پور ادامه داد: امسال مجلس سه هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی به بنیاد مسکن واگذار کرد که کمک خوبی برای اجرای طرح‌های هادی بود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان هم در این آیین اظهار کرد: امسال معابر 150 روستای استان با 145 میلیارد تومان هزینه، آسفالت شد.
سعید رسولی با بیان اینکه ضریب نفوذ اجرای طرح هادی در استان 43 درصد اما در شهرستان مریوان 51 درصد است، ادامه داد: برای آسفالت معابر روستای میرآباد با 11 هزار و 30 مترمربع، 43 میلیارد و 580 میلیون ریال هزینه شده است.
**افتتاح چمن مصنوعی روستای میرآباد
همچنین زمین چمن مصنوعی روستای میرآباد مریوان با حضور استاندار کردستان افتتاح شد.
تیرماه سال گذشته این طرح شروع و برای احداث آن 15 میلیارد ریال هزینه شده، ضمن اینکه مساحت آن 777 مترمربع است.

شناسه خبر 64743