شناسه خبر:68394
1402/2/9 09:37:17

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با تلاش همه متخصصان و دست‌اندرکاران، در کمتر از دو سال سردخانه بیست هزار تنی شهر صنعتی کاوه با بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا و مطابق با استانداردهای بین‌المللی به سرانجام رسید و امروز در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفت.

پرویز فتاح در جریان سفر به ساوه و افتتاح سردخانه بیست هزارتنی شهر صنعتی کاوه اظهار کرد: ایجاد سردخانه با این حجم یکی از نیازهای مهم این منطقه بوده است که ایجاد آن توسط مسئولان استان و شهرستان دو سال پیش تقاضا شده بود که بنیاد مستضعفین این خدمت را قبول کرد و وارد فاز ساخت شد.

وی افزود: با تلاش همه متخصصان و دست‌اندرکاران، در کمتر از دو سال این سردخانه با این وسعت و بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا و مطابق با استانداردهای بین‌المللی به سرانجام رسید و امروز در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این سردخانه در توسعه شهر صنعتی کاوه نقش بسزایی خواهد داشت اضافه کرد: این سردخانه با فراهم کردن شرایط نگهداری استاندار در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دارویی و غذایی و... اثرگذار خواهد بود و با توجه به استقرار بیش از 500 واحد صنعتی در این محدوده، کمک شایانی به توسعه صادرات خواهد مرد.

فتاح سرمایه‌گذاری به روز در این مجموعه را بالغ بر 600 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این منطقه به‌عنوان بزرگترین شهر صنعتی ایران شناخته می‌شود که چند سالی است با تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی و بهره‌مندی از زیرساخت‌هایی چون خط آهن،‌های سوخت و... نیاز بود تا با ایجاد این سردخانه که تماماً توسط بنیاد طراحی و اجرا شده است باعث رغبت بیشتر سرمایه‌گذاران شود.

وی خاطرنشان کرد: این سردخانه دو مداره با بیش از سی و دو سالن، بسیار ضربتی و سریع ساخته شده و امیدواریم الگویی باشد تا در سایر نقاط کشور که نیاز به سردخانه برای نگهداری مواد غذایی، دارویی و... است اجرا شود.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان با ایجاد این سردخانه نیاز شهر صنعتی کاوه به طور کامل رفع خواهد شد و در صورتی که برای منطقه عمومی ساوه نیز نیاز به سردخانه شود با درخواست جداگانه‌ای که مسئولان ارائه خواهند داد بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

فتاح با تأکید بر اینکه این اقدام باعث رونق بیشتر منطقه ساوه و همچنین افزایش توان صادرات می‌شود گفت: اقدامات خوبی در استان مرکزی برای محرومیت‌زدایی صورت گرفته است و یا در حال انجام است اما باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا خدمات ما به مردم خصوصاً محرومین بیشتر شود.

وی افزود: از باب مسئولیت‌های اجتماعی به مدیران شهر صنعتی کاوه تأکید شد که در صورت نیاز در توسعه زیرساخت‌های شهری مثل اقدامات محیط زیستی و یا اصلاح مسیرهای مواصلاتی ورود کنند تا توانسته باشیم در شأن این مردم خدمات خود را گسترش دهیم.

به گفته وی کمک به ایجاد زمین‌های چمن مصنوعی، ایجاد خانه برای محرومین کمیته امداد و بهزیستی و همچنین توسعه زیرساخت‌ها بخشی از خدمات بنیاد مستضعفان در این منطقه طی ماه‌های آتی خواهد شود.

به گزارش فارس در راستای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه، ساخت نخستین سردخانه 2 مداره زیر صفر و بالای صفر با ظرفیت 20 هزار تن در منطقه ویژه اقتصادی کاوه در سال 1400 آغاز و در روز پنجشنبه 7 اردیبهشت ماه سال‌جاری وارد مدار خدمت‌رسانی شد.

این سردخانه در زمینی به مساحت 27 هزار متر مربع و زیر بنای 16 هزار متر مربع و با ظرفیت 20 هزار تن با هدف ایجاد و توسعه منطقه ویژه، افزایش و توسعه صادرات، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و انتقال تکنولوژی، افزایش درآمدهای عمومی، ارتقای جایگاه اقتصادی کشور و بهره‌مندی از اقتصاد رقابتی و در مسیر تکمیل حلقه‌های لازم برای افزایش و توسعه زیرساخت‌های لازم برای صادرات و واردات کالا در کنار ایستگاه اختصاصی راه‌آهن شهر صنعتی کاوه ایجاد شده است.

این سردخانه در کنار 120 هزار مترمربع انبارهای سرپوشیده و روباز احداث‌ شده و دیگر زیرساخت‌های لجستیک و پشتیبانی، علاوه بر ارتقای جایگاه منطقه در مقیاس کشوری و در میان مجموعه‌های مشابه، زمینه نگهداری و صادرات بهینه محصولات کشاورزی ساوه را نیز فراهم می‌کند.

 

 

شناسه خبر 68394