شناسه خبر:70350
1402/3/28 08:43:44

سپهرغرب، گروه خبر: آیین تجلیل از «علی محمدظاهری» دانش‌آموز نخبه دبیرستان علامه حلی تویسرکان دارنده نشان نقره سیزدهمین المپیاد علمی و فناوری نانو روز شنبه به‌صورت وبیناری با حضور وزرای کشور و آموزش‌وپرورش در دفتر استاندار همدان برگزار شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در آیین تجلیل از دانش‌آموز برتر المپیاد علمی کشور اظهار کرد: به دنبال رشد شاخص‌های مختلف آموزشی و پرورشی استان هستیم تا نخبگان استان را به سراسر کشور معرفی کنیم.
محمود نقوی گفت: آموزش‌وپرورش در بحث پرورش و تربیت استعدادهای درخشان به دنبال این است که بتواند استعدادهای مختلف دانش‌آموزی را در طول ایام تحصیل شناسایی و کمک کند تا استعداد آنان شکوفا شود.
وی افزود: یکی از بحث‌هایی که در استعدادهای درخشان پیگیری می‌شود، المپیادهای علمی بوده که این مهم درحال سرمایه‌گذاری است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان تأکید کرد: به دنبال رشد شاخص‌های مختلف آموزشی و پرورشی استان هستیم تا نخبگان استان را به سراسر کشور معرفی کنیم.
نقوی یادآور شد: در مرحله اول المپیاد علمی یک‌هزار و 739 دانش‌آموز شرکت کردند که 146 نفر به مرحله دوم راه یافتند و علی محمدظاهری دانش‌آموز تویسرکانی موفق شد در مرحله کشوری نشان نقره رشته نانوفناوری را کسب کند.
وی اظهار کرد: سه هزار و 323 دانش‌آموز دختر و پسر (متوسطه اول و دوم) در مدارس استعدادهای درخشان استان همدان مشغول به تحصیل هستند.
دانش‌آموز پایه یازدهم مدرسه علامه حلی تویسرکان و آورنده نشان نقره سیزدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو نیز در حاشیه این آیین اظهار کرد: المپیاد یک فرصت است که به همه دانش‌آموزان توصیه می‌کنم درباره آن تحقیق کنند و این فرصت را از دست ندهند.
علی‌ محمدظاهری گفت: المپیاد دانش‌آموزی نانو در سه مرحله برگزار شد که با معرفی و کمک معلم مدرسه این سه مرحله را گذراندم.
وی ادامه داد: مرحله نخست یک آزمون تستی در بهمن‌ماه 1400 بود که موفق به کسب امتیاز شدم و سپس مرحله دوم آزمون تستی و تحقیقی اردیبهشت‌ماه 1401 را با موفقیت گذراندم و به مرحله سوم که اردوی تابستانه دوهفته‌ای در تهران بود، راه یافتم.
دانش‌آموز نخبه تویسرکانی گفت: موضوع این مرحله بهبود خواص بتن با استفاده از نانو ذرات سیلیس بود که در آزمایشگاه دانشگاه شریف برگزار شد.
محمدظاهری افزود: در این مرحله به گروه‌های سه‌نفره تقسیم شدیم و طی سه روز نانو ذرات سیلیس را سنتز و به ملات بتن اضافه کردیم؛ سپس تست‌هایی روی بتن صورت گرفت و نتایج به ما اعلام شد و مقاله‌های خود را به داوران ارائه کردیم، درنهایت با برگزاری آزمون‌هایی امتیازدهی صورت گرفت و مدال‌های هر فرد مشخص شد.
سیزدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو با ثبت‌نام بیش از پنج هزار دانش‌آموز در سراسر کشور آغاز و چهار هزار و 265 نفر در مرحله نخست که در بهمن‌ماه 1400 به صورت آزمون تستی برگزار شد، حاضر شدند.
از میان شرکت‌کنندگان در نخستین مرحله درمجموع 684 نفر موفق شدند به مرحله دوم راه یابند؛ این افراد در اردیبهشت‌ماه 1401 در یک آزمون تستی و تشریحی باهم به رقابت پرداختند و درنهایت 40 دانش‌آموز برگزیده از 16 استان موفق به راه‌یابی به مرحله نهایی المپیاد شدند که یک نفر از این برگزیدگان از همدان بود.

شناسه خبر 70350