شناسه خبر:75619
1402/8/17 10:16:18

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار مدیران اجرایی استان قرار دارد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز سه‌شنبه در سی‌وسومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار کرد: با توجه به نگاه حمایتی دولت به شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح‌های فن‌آورانه در اولویت پرداخت تسهیلات بانکی هستند و بر همین اساس تأکید شد که به شکل ویژه به مشکلات شرکت دانش‌بنیان بُرنا، تولیدکننده کود مکمل دام و طیور در فرسفج رسیدگی شود؛ زیرا جوانان در عرصه تولید خلاقیت ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: در این ستاد مشکل سند زمین شرکت کارگشایی و مقرر شد که با پرداخت تسهیلات درخواستی این شرکت به مبلغ 150 میلیارد ریال، موافقت شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان از واحدهای تولیدی حمایت کامل دارد، گفت: در این ستاد مقرر شد که گازکشی به واحدهای شهرک صنعتی بوعلی سه با همکاری شرکت گاز تا ورودی این شهرک اجرایی شود و گازرسانی در داخل این مجموعه نیز برعهده شرکت شهرک‌های صنعتی است و تا زمان گازکشی، سوخت جایگزین تأمین شود.

قاسمی‌فرزاد تشکیل این ستاد را در راستای حمایت از تولیدکنندگان و پیگیری مسائل و مشکلات صنایع و طرح‌های تولیدی اعلام کرد و افزود: شرکت تولیدی قطعات شبکه آبیاری کشاورزی در پرداخت تسهیلات دریافتی به مشکل بر خورده بود و بر همین اساس مقرر شد که 10 درصد از وام و سود آن را بپردازد و مابقی بدهی بعد از 6 ماه تنفس طی یک‌سال پرداخت شود.

وی کمک به رفع مشکلات صنایع تولیدی در راستای توسعه و رشد اقتصادی کشور را مهم‌ترین مأموریت مدیران اجرایی کشور دانست و اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد که شرکت تولیدی مرغ گوشتی در کبودراهنگ 10 درصد از بدهی به بانک را پرداخت کند و الباقی بعد از 9 ماه مهلت تسویه شود.

شناسه خبر 75619