شناسه خبر:76176
1402/9/1 11:09:45

یک‌سال پس از شکست طرح تبدیل کردستان ایران به شهر بنغازی در لیبی، بار دیگر ضد انقلاب در نشست امنیتی ناتو طرح حمله نظامی به ایران را روی میز ناتو قرار داده است.

زمستان سال گذشته و پس از اعلام قطعی شکست اغتشاشات در برخی محلات، افشای جزئیات یک خیانت بزرگ از سوی برخی عناصر ضد انقلاب در خارج از کشور باعث بُهت بسیاری از ناظران سیاسی شد. در آن زمان خبر رسید که دو تن از اعضای شورای همبستگی (معروف به سیرک براندازی) با شرکت در کنفرانس امنیتی هلیفکس، خواهان ایجاد منطقه پرواز ممنوع در استان کردستان شده‌اند، در آن زمان برخی گروهک‌های تروریستی کردی در منطقه اقلیم کردستان عراق در پایگاه‌های موساد تحت آموزش قرار گرفته و به بهانه برخی اغتشاشات در آن سوی مرز، سعی داشتند از فرصت استفاده کرده و به داخل ایران نفوذ کنند.

 

این وقایع باعث شده بود تا دو تن فعالان از ضد انقلاب (مسیح علینژاد و حامد اسماعیلیون) با شرکت در کنفرانس دیپلماتیک ناتو در کانادا (هلفیکس) خواهان منطقه پرواز ممنوع در بخشی از کشور و ایجاد فرصتی برای حمله نظامی به ایران شوند! مهدی حاجتی از عناصر بهایی در خارج از کشور در آن زمان فاش کرد که هدف از اجرای طرح پرواز ممنوع در کردستان آن بود که این منطقه مانند بنغازی در لیبی، به مرکز فرماندهی تجزیه‌طلبان تبدیل شود.

 

سال 1389 نیروهای دولتی لیبی، شهر «اجدابیا»، آخرین شهر در مسیر منتهی به بنغازی را در کنترل گرفتند و در‌حال آماده‌سازی مقدمات محاصره کامل بنغازی بودند، دولت‌های غربی که پایان کار شورشیان را محتوم می‌دیدند، وارد عمل شدند و با صحنه‌گردانی آمریکا و انگلیس، قطعنامه 1973 با عنوان «حفاظت از غیر نظامیان لیبی» را به تصویب رساندند که در جو سنگینی که علیه دولت قذافی در عرصه بین‌المللی ایجاد شده بود و همچنین به‌واسطه اینکه قذافی به امید نزدیکی با آمریکا روابط خود را با چین و روسیه به حداقل کاسته بود، این دو قدرت جهانی هم آن را وتو نکردند.

 

بلافاصله بعد از تصویب این قطعنامه که ایجاد منطقه «پرواز ممنوع» در بنغازی را در ذیل خود داشت، نیروی هوایی ایالات متحده، با همکاری متحدان اروپایی (به‌ویژه فرانسوی‌ها) وارد درگیری نظامی مستقیم با دولت لیبی شدند.

 

در 31 مارچ 2011، رویترز در خبری اختصاصی گزارش داد که باراک اوباما در فرمانی سری، مجوز انتقال سلاح به شورشیان لیبی را صادر کرده است. به گزارش رویترز، مقامات آمریکایی به این خبرگزاری گفتند باراک اوباما در این فرمان محرمانه، به سازمان سیا (مسئول عملیات مخفی ایالات متحده در خارج از مرزها) اجازه پشتیبانی نظامی مخفی از شورشیان مسلح لیبی را با هدف براندازی دولت سرهنگ قذافی، داد.

 

در اغتشاشات پاییزی سال گذشته نیز ضد انقلاب در تدارک آن بود که با تبدیل یکی از شهرهای مناطق کردنشین (ازجمله نقده و سقز) به بنغازی، آن شهر را به بارانداز تروریست‌ها بدل کند!

 

در مهرماه سال گذشته خالد عزیزی، دبیرکل گروهک تروریستی دموکرات کردستان در دیدار با مسئولان سازمان سیا برای نخستین‌بار طرح پرواز ممنوع در کردستان ایران را اعلام می‌کند، در آن روزها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات درخشان پاک‌سازی لانه تروریست‌ها در کردستان عراق را آغاز کرده بود.

 

در کنفرانس هلیفکس علاوه‌بر حامد اسماعیلیون و مسیح علینژاد، افرادی چون جیسون رضاییان جاسوس هسته‌ای و نازنین افشین جم، نازنین بنیادی نیز حضور داشتند. ارائه این طرح خائنانه به معنای ایجاد یک خط امتداد میان اغتشاشات و تجاوز خارجی از سوی ضد انقلاب بوده است، اختلافات درونی میان اپوزیسیون باعث شده که این افشاگری بزرگ به بیرون رسوخ داده شود.

 

یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته است که دلیل عدم حمایت مردم ایران از فراخوان‌های سریالی در آشوب‌ها آن بود که وابستگی براندازان به نیروهای متجاوز خارجی مثل روز عیان شده بود!

 

* بازگشت دوباره یک طرح شکست‌خورده روی میز ناتو

 

یک‌سال پس از شکست طرح تبدیل کردستان ایران به شهر بنغازی در لیبی، بار دیگر مسیح علینژاد با شرکت در نشست امنیتی هلیفکس، طرح حمله نظامی به ایران را روی میز ناتو قرار داده است، این عامل سازمان سیا در یکی از پنل‌های این نشست ایران را محرک اصلی در عملیات طوفان‌الاقصی خوانده است، علینژاد در این نشست از حمله نظامی رژیم صهیونستی به تأسیسات ایران حمایت کرده و مدعی شده مردم ایران نیز از این اقدام حمایت خواهند کرد!

 

* واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به آخرین نسخه آمریکایی‌ها در ایران

 

لازم به ذکر است که مسیح علینژاد از مدت‌ها پیش تحت کنترل دولت آمریکا بوده و بدون اجازه آن‌ها حق اظهار نظر سیاسی در هیچ موردی را ندارد، این مهره براندازی مدتی قبل اعتراف کرد گه پلیس فدرال از او خواسته خود را مخفی کند و حتی نام و نشانش را نیز عوض کند، علینژاد گفته بود که بدون اجازه دولت آمریکا حق حضور در هیچ جمعی را ندارد، به نظر می‌رسد سخنان مسیح علینژاد در کنفرانس امنیتی ناتو با هماهنگی آمریکایی‌ها بیان شده باشد.

 

* مسیح علینژاد خواهان حمله نظامی ناتو به تأسیسات هسته‌ای ایران شد

 

نکته جالب توجه آنکه سال گذشته و طی روزهایی که کنفرانس هلیفکس درحال برگزاری بود، کارزاری اینترنتی در توئیتر راه‌ افتاد و هشتگ «Noflyzone4Kurdistan_Iran» با درخواست منطقه پرواز ممنوع کردستان مطرح شده بود، سکوی انتشار این هشتک استان کوچک نوا اسکوشیا در کانادا بود که نشان می‌داد طرح این خواسته به‌صورت سفارشی توسط ناتو درحال انتشار گسترده در شبکه‌های اجتماعی مختلف است.

 

در آن زمان علاوه‌بر راه افتادن هشتگ‌های سفارشی درباره حمله نظامی به ایران و ایجاد منطقه پرواز ممنوع، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی عجیب اما قابل توجه به بررسی گروهک‌های تروریستی در اطراف مرز ایران پرداخته بود؛ در آن گزارش به این موضوع اشاره شده بود که گروهک‌ تروریستی کومله و حزب دموکرات کردستان پس از اغتشاشات در ایران فعال شده‌ و برای ادامه فعالیت نیاز به حمایت کشورهای غربی دارند.

 

این نقشه پیچیده برای ایجاد کانال‌های حمله به ایران با عملیات نقطه‌زنی سپاه پاسداران به ایستگاه پایانی رسید؛ در این سلسه‌عملیات‌ تاکتیکی اگرچه سپاه تروریست‌ها را هدف قرار داده است، اما پیامی بلند و با برد بالا نیز برای دشمنان و مزدوران وابسته به آن‌ها در سراسر منطقه ارسال کرد، استراتژی عبری و غربی برای تجمیع تروریست‌ها در بیرون و انتقال آن‌ها به درون و نیز ایجاد منافذ حمله هوایی به حریم ایران همواره راهبردی شکست‌خورده است؛ همکاری‌های پنهان اطلاعاتی، امنیتی، تسلیحاتی و طرح‌های مشترک سیاسی جهت مقابله با هژمونی جمهوری اسلامی ایران با افزایش فشار از درون (اغتشاش) و بیرون (ترور) رو به بن‌بست است و جمهوری اسلامی ایران بدون تعارف‌های دیپلماتیک با تروریست‌ها و عوامل مخل امنیت ملی برخورد کرده و خارج از مرزهایش ضربه پیش‌دستانه می‌زند.

شناسه خبر 76176