شناسه خبر:78493
1402/10/27 11:07:24

سپهرغرب-گروه خبر:استاندار مرکزی گفت: رفع نقاط حادثه‌خیز درون شهری باید برای شهرداری‌ها در اولویت باشد، چون با جان مردم سر و کار داریم باید از نظر زمانبندی و تامین منابع مالی شتاب بیشتری بگیریم.

فرزاد مخلص‌الائمه در شورای راهبردی کاهش تصادفات اظهار کرد: ما نیاز به کار شبانه‌روزی داریم و در غیر این صورت نمی‌توانیم مشکل را مهار کنیم.
 

وی با اشاره به نزدیکی تعطیلات نوروزی افزود: ما باید در نوروز هم برنامه‌هایی را برای کاهش تصادفات در بگیریم و می‌توان علت موفقیت استان‌هایی که در کاهش تصادفات عملکرد خوبی داشته‌اند رصد کرد و از این موفقیت‌ها کمک گرفت.

استاندار مرکزی گفت: برای نمونه استفاده از نیروهای مردمی در تعطیلات یکی از مواردی بوده که مورد استفاده قرار گرفته است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: 37 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که 15 نقطه مصوب سال 92 بوده و کارها خوشبختانه به سرعت انجام شده و تعهد 1402 اجرا شده است اما در اصل نقاط بحث وجود دارد.

وی ادامه داد: در بحث فرهنگ سازی طبق آمار کمتر از 50 درصد حادثه دیدگان اهل استان و بیش از 50 درصد از مسافران هستند.

استاندار مرکزی بیان کرد: اینکه ما با جامعه‌ای طرف هستیم که در استان مرکزی مخاطب ما نیستند کار ما را در اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی سخت می‌کند و نیاز است در سطح کشور کار بیشتری کنیم و اطلاعات هم به صورت دقیق گزارش شود تا مردم مراقبت و دقت بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز درون شهری باید برای شهرداری‌ها در اولویت باشد، چون با جان مردم سر و کار داریم باید از نظر زمانبندی و تامین منابع مالی شتاب بیشتری بگیریم.

کاهش 4 درصدی فوتی‌های‌ تصادفات رانندگی در استان مرکزی

محمد پورشمس در جلسه شورای راهبردی تصادفات اظهار کرد: در سال جاری در تصادفات استان 444 متوفی و بیش از 5 هزار مجروح داشته‌ایم و هر چند در تصادفات جاده‌ای کاهش 4 درصدی متوفیان و کاهش 8 درصدی مجروحان مواجه بوده‌ایم اما آمار تصادفات همچنان بالا است.

وی افزود: 46 درصد از مجروحان و متوفیان از بومیان استان مرکزی بوده‌اند و این نشان می‌دهد مشکلات در سطح استان است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: تصادفات ارتباط مستقیمی با توسعه یافتگی دارند و از همین رو ما در این زمینه به دنبال توسعه یافتگی هستیم.

پورشمس اضافه کرد: متاسفانه ما امسال در 9 ماهه نخست در آزاد راه ساوه _ تهران، 34 نفر، در آزادراه ساوه_ همدان 46 نفر و در محور اراک_ قم 36 نفر متوفی داشته ایم.

وی ادامه داد: اما حال نگاه کنیم به محور زالیان که در جهت توسعه یافتگی به حالت بزرگ راهی درآمد، در این محور تعداد متوفیان از 39 نفر در سال گذشته به 15 نفر در سال جدید کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در تجهیزات زمستانه باید حمایت‌هایی انجام شود به ویژه در زمینه دروبین‌های معیوب کنترل سرعت و لازم است در این زمینه اقدام شود.

پورشمس افزود: راهداری کشور 37 نقطه حادثه خیز را به ما اعلام کرده بود که 33 نقطه از آن در محور اراک_ قم بوده و به نوعی این نقاط به ما تحمیل شده بود چون ما42 نقطه را اعلام کرده بودیم و لازم است در این زمینه اقدام شود تا بتوانیم متناسب با مشکلات موجود در استان اعتبار جذب کنیم.

 

 

شناسه خبر 78493