شناسه خبر:79836
1402/12/5 12:55:14

سپهرغرب، گروه خبر: تکمیل و آماده سازی بیمارستان حضرت فاطمه (س) خمین با 144 تخت خواب، هدیه دولت سیزدهم در چهلواره دوم انقلاب اسلامی به مردم زادگاه امام راحل است.

پس از بر زمین زدن کلنگ ساخت بیمارستان 144 تخت خوابی خمین در سال 89، مردم این شهرستان چشم دوختند بر جایی که قرار بود این مرکز درمانی احداث شود.

سال‌ها در پی هم می‌گذشت و حرکت کند و آهسته ساخت بیمارستان جدید خمین مردم را ناامید از داشتن مرکز درمانی به روز کرد و مردمان این دیار باز دل خوش کردند به همان بیمارستان 50 ساله و فرسوده و داشتن یک مرکز درمانی و بستری به روز و مجهز برایشان آرزو شد.

روی کار آمدن دولت سیزدهم و عزم این دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام خون تازهای به رگ‌های بیمارستان 144 تخت خوابی خمین تزریق و نبض ساخت این بیمارستان را تند کرد.

حالا پس از گذشت 14 سال این بیمارستان آماده بهره برداری است تا مردم خطه خمین رایحه و طعم شیرین خدمت را حس کنند.

اصحاب رسانه خمین به دعوت دانشکده علوم پزشکی این شهرستان بازدید چند ساعته‌ای از از بیمارستان حضرت فاطمه (س) داشتند تا ضمن مشاهده از نزدیک تلاش‌های این دانشکده برای آخرین اقدامات آماده‌سازی بیمارستان، نویدبخش گامی بزرگ در حوزه بهداشت و درمان زادگاه امام باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان 144 تخت‌خوابی این شهرستان گام بزرگی برای توسعه شاخص‌های درمانی در جنوب استان مرکزی است.

دکتر «سجاد رحیمی» افزود: ایجاد زیرساخت‌های این بیمارستان به صورت استاندارد یکی از دلایل مهم سخت‌گیری‌ها در ساخت و تاخیر در بهره‌برداری از این مرکز درمانی و بستری است.

وی بیان کرد: به منظور افزایش سطح کیفیت خدمات درمانی، از تجهیزات پیشرفته و جدید در این مرکز درمانی استفاده شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: بیمارستان 144 تخت خوابی این شهرستان در چهار هکتار و 12 هزار مترمربع شامل طبقات منفی، همکف، اول و دوم است.

رحیمی با اشاره به اینکه هر طبقه به بخش‌های خاصی تخصیص یافته، بیان کرد: طبقه منفی شامل آشپزخانه، تاسیسات، سردخانه و موتورخانه است، طبقه همکف به بخش اداری، اورژانس، آزمایشگاه، داروخانه و رادیولوژی اختصاص داده شده است.

وی، طبقات اول و دوم را شامل بخش‌های بستری و جراحی عنوان کرد و افزود: چهار اتاق عمل، بخش زنان، داخلی مردان و زنان، اطفال، آی سیو و سی سی یو در طبقه اول است و طبقه دوم شامل دو بال وی آی پی با 12 تخت و جراحی‌های بدون بستری با 14 تخت است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین یادآور شد: بخش وی آی پی با اتاق‌های تک تختی فرصتی برای افراد برخوردار از بیمه تکمیلی است که بدون پرداخت هزینه از بهترین امکانات استفاده کنند.

 

  آغاز عملیات اجرایی فضای الحاقی بیمارستان حضرت فاطمه(س)

رحیمی از آغاز عملیات اجرایی چهار هزار و 300 مترمربع فضای الحاقی همزمان با افتتاح بیمارستان حضرت فاطمه(س)خمین خبر داد و گفت: این فضا دارای دو اتاق عمل است و کسری‌های بیمارستان جدید در این ساختمان پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: بیمارستان 144 تخت خوابی خمین، بیمارستان سبز از نظر محیط زیست و دوستدار بیمار است و ارایه خدمات بر اساس استانداردهای روز انجام می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین با بیان اینکه راه اندازی این مرکز درمانی برای بیش از 400 نفر از جوانان خمین به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند، گفت: 60 نفر نیروی جدید برای بیمارستان خمین استخدام شده و در سه ماهه اول سال آینده نیز 80 نیروی تخصصی از کارشناسی تا دکترا و 50 نفر نیروی دیپلم برای به کارگیری در این بیمارستان استخدام می‌شوند.

رحیمی با یادآوری قدمت 50 ساله بیمارستان امام خمینی (ره) خمین توضیح داد: چهار هزار و 300 متر دیوارچینی در این بیمارستان انجام شده و با دریافت مجوز ماده 23 فضای جدید و به روز با 32 تخت تا چهار سال آینده در این مرکز درمانی احداث می‌شود.

بهره برداری از بیمارستان 144 تخت خوابی این شهرستان گام بلندی برای توسعه شاخص‌های درمان در این شهرستان است.

رحیمی گفت: بیش از سه هزار میلیارد ریال برای احداث بیمارستان 144 تخت خوابی خمین هزینه شده است و ارزش کلی این بیمارستان چهار هزار و 220 میلیارد ریال است.

وی از تشکیل قرارگاه انتقال بیمارستان در خمین خبر داد و افزود: تسهیل در دسترسی شهروندان به بیمارستان، ایستگاه تاکسی، روشنایی معابر نزدیک به بیمارستان و فضاسازی بیرونی در این قرارگاه با حضور ادارات مربوطه بررسی شده است.

بیماران بستری در بیمارستان قدیم خمین براساس اولویت به بیمارستان جدید منتقل می‌شوند

معاون درمانی دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: بیماران به ترتیب اولویت و بخش به بخش از بیمارستان قدیم به بیمارستان جدید منتقل می‌شوند.

دکتر رضا خبازیان گفت: انتقال بیماران در مدت یک هفته انجام می‌شود و از بخش اطفال آغاز و با بیماران اورژانس و اتاق عمل تمام می‌شود.

مدیر بازرسی و مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تغییرات بیمارستان جدید خمین نبست به هفته‌های گذشته باورنکردنی است.

دکتر آرش ایزدپناه با اشاره به تلاش شبانه روزی دانشکده علوم پزشکی خمین برای راه اندازی بیمارستان 144 تخت خوابی خمین، بیان کرد: انتقال سی تی اسکن از بیمارستان امام خمینی(ره) به این بیمارستان به خوبی انجام شده است.

به گفته دکتر ابرایم خاکی، معاون اداره نظارت بر وزارت بهداشت تهیویه بیمارستان، اتاق‌های عمل و فاضلاب بیمارستان در حد استاندارد است.

مسئول بخش کودکان بیمارستان خمین گفت: بخش کودکان در بیمارستان امام خمینی (ره)خارج از فضای بیمارستان بود و مشکلات بسیاری داشت.

دکتر علی کریمی ادامه داد: فضای اتاق کودکان در بیمارستان قدیم خمین کوچک و سرویس بهداشتی‌ها مشترک بودند و به دلیل محدودیت مکان فضای بازی برای کودکان وجود نداشت.

وی بیان کرد: بخش کودکان در بیمارستان جدید از نظر فضا بسیار خوب است و اتاق‌ها رنگ آمیزی شده و هر اتاقی دارای سرویس بهداشتی و تلویزیون است.

کریمی اضافه کرد: در بیمارستان 144 تخت خوابی خمین فضای مناسبی برای بازی کودکان پیش‌بینی شده است.

شناسه خبر 79836