شناسه خبر:13320
1398/8/8 09:36:17
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان خبر داد:

اجرای موفقیت‌آمیز طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در استان

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان، اظهار کرد: نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) مجموعه‌های نظام‌یافته‌ای از خدمات و برنامه‌های پیشگیرانه شامل غربالگری، آموزش، توانمند‌سازی و حمایت‌های روانی و اجتماعی از دانش‌آموزان است.

مهدی الماسی با بیان اینکه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) مجموعه‌های نظام‌یافته‌ای از خدمات و برنامه‌های پیشگیرانه شامل غربالگری، آموزش، توانمند‌سازی و حمایت‌های روانی و اجتماعی از دانش‌آموزان است، گفت: هدف مهم این طرح، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی نسل نوپا در خصوص نحوه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: این طرح توسط اداره کل آموزش‌وپرورش در شهرستان بهار منتخب استان همدان در حال اجرا است و با گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی از دانش‌آموزان مراقبت خواهد کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان همچنین توجه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به پیشگیری‌های رشدمدار را یکی از برنامه‌های اصلی این معاونت برشمرد و خواستار مشارکت بیشتر سایر دستگاه‌ها جهت اجرای بهینه برنامه‌های پیشگیرانه رشدمدار شد.

 

شناسه خبر 13320