شناسه خبر:13343
1398/8/8 10:37:19

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی لرستان گفت: اگر اعتبارات پروژه چهارخطه ازنا به شازند استان لرستان به‌موقع تأمین شود، احتمالاً سال 1400 تکمیل خواهد شد.

وحید کرم‌الهی روز دوشنبه گذشته اظهار کرد: پروژه چهارخطه ازنا به شازند حدود 70 کیلومتر طول دارد که از این مقدار 35 کیلومتر در حوزه استحفاظی لرستان است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح در سال 91 به‌صورت استانی در لرستان آغاز شده است، افزود: سال 97 پس از تلاش‌های صورت‌گرفته توانستیم آن را جزء طرح‌های ملی استان قرار دهیم که همین عامل سبب پیشرفت پروژه طی یک سال گذشته شده است؛ به‌طوری که این پروژه در لرستان پیشرفت 60 درصدی دارد.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: 18 کیلومتر از چهارخطه ازنا به شازند که در لرستان است، بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درحال حاضر در مرحله آسفالت کردن آن هستیم که به‌احتمال‌زیاد تا دو ماه آینده این 18 کیلومتر نیز تکمیل شود.

کرم‌الهی با اشاره به اینکه در 17 کیلومتر باقی‌مانده پیمانکاران درحال فعالیت هستند، تصریح کرد: این قسمت از طرح شاهد پیشرفت 30 درصدی بوده که اگر اعتبارات آن به‌موقع تأمین شود، احتمالاً سال 1400 در محدوده لرستان تکمیل خواهد شد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: استان مرکزی نیز در محدوده خود تا به امروز هفت کیلومتر پیش‌ آمده و این نشان‌دهنده فعالیت قابل قبول لرستان است؛ همچنین قابل‌ توجه بوده که برای تکمیل این پروژه در لرستان به 50 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

گفتنی است؛ سال‌ها مردم استان لرستان جاده ازنا- شازند را به‌نام «قتلگاه» می‌شناسند، جاده‌ای که از خطرناک‌ترین و مرگبارترین جاده‌های لرستان و کشور به‌شمار می‌رود و بیشتر ایام سال تصادف‌های وحشتناکی در این محور رخ می‌دهد.

 

شناسه خبر 13343