شناسه خبر:21767
1399/2/29 00:54:55

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار تویسرکان با ابراز نارضایتی از عملکرد تعاونی دهیاران، گفت: این تعاونی باید کارگاه‌های راکد و نیمه‌فعال شهرستان را احیا کند، هرچند خیلی به آن امیدوارم نیستم.

سیدرسول حسینی روز گذشته در نشست مشورتی با دهیاران ضمن تبریک روز روابط عمومی و تأکید بر تقویت آن از سوی مسئولان در راستای رشد و پویایی جامعه در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: دهیاران ارتباط و تعامل خود را با شورای اسلامی روستا با بهره‌مندی درست و به‌موقع از روابط عمومی قوی کنند، چراکه این‌ تعامل نتیجه کاربردی‌تری را در تحقق برنامه‌ها به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی از روابط عمومی‌ها انتظاراتی دارند که اصلاً در شرح وظایف قانونی آن‌ها نیامده است، بیان کرد: بر همین اساس ما در این مباحث کمک و همیاری شما دهیاران را برای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه شهرستان نیاز می‌دانیم.

فرماندار تویسرکان خواستار ورود دهیاران برای تحقق برنامه سند سه‌ساله سرشاخه‌کاری گردو شد و تلاش برای اجرای این برنامه طبق زمان تدوین‌شده در راستای جلوگیری از سرمازدگی و خسارات جبران‌ناپذیر را برای کشاورزان ضروری دانست.

وی گفت: متأسفانه سال گذشته شاهد فوت هشت نفر به‌خاطر گردوتکانی بودیم، هشت نفر قطع نخاع شدند و حدود 60 نفر نیز مجروح!

حسینی با بیان اینکه دهیاران باید اطلاعات خود را به‌روز کنند که اگر لازم بود رؤسای دستگاه‌های اجرایی به چالش کشیده شوند، حساسیت امر اطلاع‌رسانی در تویسرکان را کم‌رنگ خواند و ادامه داد: اطلاع‌رسانی یکی از ارکان مهم امروز جامعه برای رشد و پیشرفت است.

      سهم امسال تویسرکان برای بیمه روستایی و عشایر 1128 نفر است

وی با بیان اینکه دهیاران برای معرفی روستای خود و قابلیت‌های آن از رسانه‌ها کمک بگیرند، گفت: امیدواریم در زمینه تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید» که جهش فکر هم هست، ورود جدی داشته باشند.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه امسال باید یک‌هزار و 128 نفر در تویسرکان بیمه روستایی شوند، با انتقاد از جایگاه هشتم این شهرستان در حوزه بیمه روستایی و عشایری تأمین اجتماعی اضافه کرد: محترمانه باید بگوییم شهرستان در آخر جدول بیمه روستایی و عشایری استان قرار دارد.

وی با تأکید بر برگزاری جلسه‌ای درخصوص بیمه روستایی به قید فوریت توسط بخشداران، گفت: دهیاران و شورای اسلامی با هماهنگی کارگزاران و بخشداران برای تحقق این مهم همه توان خود را به‌کار گیرند.

حسینی تعامل و ارتباط دهیاران برای حل آسیب‌های اجتماعی را سازنده خواند و با بیان اینکه کمک‌های مؤمنانه با هماهنگی بخشداران انجام شود، افزود: از شهرستان‌های برتر در اجرای رزمایش همدلی «کمک مؤمنانه» بودیم.

وی با تقدیر از عملکرد دهیاران برای ضد عفونی کردن روستاها با شیوع ویروس کرونا، گفت: استعدادهای روستاهای شهرستان احصا و شناسنامه روستا تدوین شود.

فرماندار تویسرکان از اختصاص پنج میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای خرید مبل و منبت شهرستان خبر داد و با تأکید بر برگشت این اعتبار درصورت عدم جذب آن، اظهار کرد: این طرح برای کمک به شهرستان اجرا شده، اما نمی‌دانیم چرا برخی از فروش محصولات مبل و منبت خود به مردم بومی شهرستان خودداری و برخی از مردم هم از فعالان بومی این عرصه خرید نمی‌کنند؟!

وی در ادامه با گله‌مندی از اینکه انجام همه امور شهرستان متأسفانه به فرمانداری و شخص فرماندار ختم می‌شود، بیان کرد: سلسله‌مراتب در انجام کارها باید رعایت شده و از مراجعه گروهی مردم ساکن در روستاها به بخشداری و فرمانداری ممانعت شود.

حسینی با اشاره به استمرار روستاگردشی در سال جاری ضمن تقدیر از زحمات نماینده مردم تویسرکان در مجلس، افزود: سال گذشته به‌دلیل انتخابات حضورم در برنامه روستاگردشی ضعیف بود.

وی یکی از شاخص‌های برتر شدن فرماندار تویسرکان در استان را طی سال جاری روستاگردشی دانست و اضافه کرد: برنامه روستاگردشی درحال حاضر اجرا می‌شود و ما به دنبال کیفی‌سازی آن نیز هستیم.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه اعتبارات داده‌شده برای یک پروژه باید برای همان پروژه و در همان روستا هزینه شود، تصریح کرد: من طلب پیمانکار و دیون را پرداخت نمی‌کنم، اینکه اعتبار تعریف‌شده برای یک پروژه به طرح یا پروژه دیگر داده شود، فرهنگی غلط در شهرستان است.

وی مطلع بودن دهیار از اعتبارات روستا را حق وی دانست و با بیان اینکه دانستن این اطلاعات شما را در امور محوله کمک می‌کند، بیان کرد: تعدادی از دهیاران در جلسات به‌جز شورای تأمین، حضور داشته باشند.

حسینی با اشاره به اختصاص 400 میلیون تومان با حدود 50 درصد تخصیص برای روشنایی روستاهای شهرستان و اینکه مردم روستاها نباید از این موضوع رنج ببرند، گفت: بخشداران درخصوص مشکلات روستا رئیس اداره مربوطه در روستا را دعوت کنند؛ البته بعدازظهر، نه ساعت اداری، زیرا بسیاری از مدیران ما در شهرستان پروازی هستند.

      خیلی به تعاونی دهیاران امیدوار نیستم

وی با اشاره به اینکه اخلاق اداری در تویسرکان باید تعدیل شود ضمن آنکه در گفتمان‌سازی هم ضعیف هستیم، ادامه داد: بنده هم از تعاونی دهیاران ناراضی هستم، این تعاونی باید کارگاه‌های راکد و نیمه‌فعال شهرستان را احیا کند.

حسینی با بیان اینکه خیلی به تعاونی دهیاران تویسرکان امیدوار نیستم و بهتر بگویم این تعاونی تعطیل مطلق است، از اعطای تسهیلات برای بسته‌بندی محصولات قابل ارزش چون سیر و سماق خبر داد و گفت: اراده خواستن برای انجام کار باید باشد، در غیر این صورت هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه خیلی از دهیاران در هزینه‌کرد اعتبارات روستا ناتوان هستند، تأکید کرد: اگر این اعتبارات جذب نشود، برگردانده می‌شود؛ پس دهیاران باید با تمام توان در این راستا اقدام کنند.

شناسه خبر 21767