شناسه خبر:26752
1399/5/27 09:30:00

سپهرغرب، گروه خبر:مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به پروژه پیاده‌روسازی، مناسب‌سازی و جدول‌گذاری بلوار شهید اسلامیان عنوان کرد: این پروژه در راستای تسهیل عبورومرور شهروندان عزیز همدانی مطابق با استانداردهای روز درحال ساخت است.

مسعود دهبانی‌صابر مطرح کرد: در این پروژه که مساحت پیاده‌روسازی آن 19 هزار متر مربع بوده و با اعتباری 66 میلیارد ریالی درحال انجام است، تمامی ضوابط و قوانینی که در حوزه ساخت پیاده‌روسازی مطرح باشند، رعایت شده است و می‌توان به استانداردهای مخصوص افراد کم‌توان جسمی، سطح شیب‌بندی، عدم وجود پله و دسترسی به کوچه‌ها اشاره کرد.

دهبانی‌صابر با اشاره به اینکه هم‌زمان 60 نیرو در این پروژه مشغول به‌کار هستند، افزود: هدف مهمی که در پروژه‌های پیاده‏‌روسازی سطح منطقه یک به دنبال آن هستیم، افزایش ایمنی جهت عبورومرور شهروندان است و برای نخستین‌بار در شهر همدان از خط هادی که نمایشگر مسیر بدون حوادث پیاده‌روی بوده، در این پروژه استفاده شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان عنوان کرد: مناسب‌سازی پیاده‌روها برای افراد نابینا این امکان را فراهم می‌کند که آن‌ها در انتخاب مسیر خود در کوچه و خیابان کمتر دچار خطا شوند. به این صورت که پیاده‌روها به سه نوع سنگ‌فرش تقسیم‌بندی می‌شوند؛ سنگفرش نوع اول که به‌صورت معمولی است، مخصوص تردد افراد عادی بوده، در میان این سنگ‌فرش‌های نوع دوم نوارهای باریک و موازی برجسته به رنگ زرد کار گذاشته می‌شود که به افراد نابینا کمک می‌کند از مسیر خود منحرف نشوند و نوع سوم سنگ‌فرش‌ها که دارای حالت برجسته‌مانند و دایره‌ای در سطح خود هستند، نشان‏‌دهنده پایان مسیر و رسیدن به کوچه، خیابان و یا پله است.

وی گفت: سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی و کانال‌های قدیمی تخریب شده‌اند تا تأسیسات جدید شهری با کیفیت مناسب جایگزین شوند و هم‌اکنون نیز زیرسازی و جدول‌گذاری پیاده‌رو بلوار شهید اسلامیان با روند قابل توجهی درحال پیشرفت است.

دهبانی‌صابر در انتها از صبر و شکیبایی شهروندان و کسبه این محل که در طول اجرای پروژه با مجموعه شهرداری همکاری داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

شناسه خبر 26752